عصر بازار

جزئیات خسارت پرداختی بیمه معلم به شناور نصر ۸۳۲

عصر اعتبار- مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم، جزئیات پرداخت خسارت به شناور حادثه دیده نصر ۸۳۲ را تشریح کرد.

جزئیات خسارت پرداختی بیمه معلم به شناور نصر ۸۳۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمد حبیبی با بیان این که بارج مسطح نصر 832 در پنجم آذر ماه سال جاری و پس از تخلیه بار خود در بندر راس الخیمه به دریای متلاطم برخورد می کند، گفت: شناور لنگر می اندازد، اما امواج آن قدر سنگین بوده که لنگر را از دست می دهد و آب داخل مخازن شناور می شود.

    وی افزود: شناور در اثر این حادثه به گل می نشیند، به طوری که هم امواج از پهلو به آن آسیب می زند و هم بدنه آن به دیواره صخره برخورد می کند، در نتیجه آسیب زیادی به آن وارد گردد.

    مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با اشاره به این که چند یدک کش از کشور عمان این شناور را مهار می کنند، اظهار کرد: پس از بهبود شرایط جوی، اجازه خروج به شناور داده نمی شود، چون این احتمال می رفت که کابل های مخابراتی موجود در بندر آسیب دیده باشد.

    حبیبی با بیان این که پوشش P&I این شناور با بیمه معلم نبوده است، ادامه داد: تعمیرات شناور زیر نظر کارشناسان انجام و خسارت وارده دو میلیارد تومان برآورد شده است.

    مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم با تاکید بر این که این شناور حدود 3٫5 میلیارد تومان ارزش داشته است، گفت: متاسفانه شناور دچار کم بیمه گی بوده و به همین دلیل خسارت براساس ماده ده قانون بیمه  پرداخت شده است.

    حبیبی همچنین اعلام کرد که مورد بیمه تحت پوشش اتکایی بوده، به طوری که سهم بیمه معلم از این خسارت پرداختی حدود 50 درصد خواهد بود

    به گفته محمد حبیبی مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه معلم، به جز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایر بیمه گزاران بیمه معلم در حوزه کشتی مربوط به بخش خصوصی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی