عصر بازار

۲۳.۴ هزار واحد تولیدی امسال تسهیلات بانکی حمایتی گرفتند

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آخرین آمار امسال منتهی به هجدهم اسفندماه ۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی (صنعتی، معدنی و کشاورزی) از ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی حمایت از تولید برخوردار شدند.

۲۳.۴ هزار واحد تولیدی امسال تسهیلات بانکی حمایتی گرفتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محسن صالحی نیا» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: 120 هزارمیلیارد ریال به بخش صنعت و معدن و بقیه به بخش کشاورزی اختصاص یافت.
    بر اساس برنامه اولیه اعلام شده برای تسهیلات حمایت از تولید امسال قرار بود هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک بهره مند شوند که با الحاق واحدهای کشاورزی شمار مجموعه های برخوردار از تسهیلات پیش بینی شده و رقم تسهیلات از سقف تعیین شده بالاتر رفت.
    وی اضافه کرد: شمار واحدهای صنعت و معدن از نظر قدر مطلق تسهیلات نسبت به کشاورزی بالاتر و میانگین برخورداری این واحدها از تسهیلات 19 میلیارد ریال بود؛ درحالی که سهم بخش کشاورزی به سه میلیارد و 80 میلیون ریال رسید.
    به گفته این مسوول، از مجموع 23 هزار و 400 واحد تولیدی برخوردار از تسهیلات بانکی تاکنون بر سه هزار واحد نظارت شده است که در آنها یک هزار واحد اشتغال ایجاد شده و یک هزار و 900 واحد با ثبات شرایط تولید به فعالیت خود ادامه داده اند.
    ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی