عصر بازار

مستمری نیازمندان از ابتدای فروردین افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- درحالی‌که بسیاری از کارمندان و کارگران و حتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، عیدی امسال خود را گرفته‌اند یا در همین روزها دریافت می‌کنند، گویا فعلا خبری از پرداخت عـیدی مددجـویان کمـیـتـه امداد امام‌خمینی‌(ره) نیست.

مستمری نیازمندان از ابتدای فروردین افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، رئیس کمیته امداد در یک نشست خبری و در پاسخ به پیگیری خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «تاکنون 96درصد از بودجه سال95 کمیته امداد محقق شده است. 4درصد باقیمانده معادل عیدی مددجویان است که تاکنون نتوانسته‌ایم آن را پرداخت کنیم.»

    سیدپرویز فتاح اگرچه از همکاری دولت و سازمان مدیریت برای اختصاص بودجه تقدیر و این همکاری را عالی توصیف کرد اما گفت: «با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم درخصوص تحقق 4درصد بودجه این نهاد حمایتی مکاتباتی شده است. امیدواریم هرچه زودتر مبلغ عیدی مددجویان که معادل یک‌ماه مستمری آنها است و چیزی در حدود 107میلیارد تومان می‌شود، در اختیار ما قرار گیرد و ما هرچه سریع‌تر عیدی مستمری‌بگیران را پرداخت کنیم.»

    فتاح پرسش همشهری که شما وعده داده بودید، کارکنان کمیته امداد پیش از مددجویان حقوق نگیرند اما حالا عیدی کارمندان شما پرداخت شده و هنوز مددجویان عیدی نگرفته‌اند را چنین پاسخ داد:«مطمئن باشید به این وعده و قول بنده عمل شده است. تا امروز نیز حتی یک‌بار هم اجازه ندادیم حقوق کارکنان امداد پیش از مستمری خانواده‌های تحت پوشش، واریز شود. حتی در ‌ماه‌جاری نیز موفق شدیم مستمری مددجویان را پرداخت کنیم و این در حالی است که هنوز کارکنان کمیته امداد حقوق خود را نگرفته‌اند. اما عیدی کارکنان رسمی ما توسط دولت پرداخت می‌شود و ما هیچ دخالتی در آن نداریم. با وجود این با جدیت موضوع را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با همکاری دولت محترم موفق به پرداخت شویم.»

        افزایش مستمری‌ها از فروردین

    مصوبه مجلس درباره افزایش مستمری مددجویان نهاد‌های حمایتی، یکی از محور‌های دیگر سؤالات خبرنگاران از رئیس کمیته امداد بود. فتاح با تشکر از نمایندگان مجلس در تصویب این موضوع و تقدیر از رسانه‌ها برای پیگیری آن، گفت: «منشأ مستمری مددجویان، منابع دولتی است و برای افزایش این مبلغ نیازمند قانون هستیم که خوشبختانه دولت در بودجه96 با افزایش این مبلغ موافقت کرد و مستمری مددجویان را معادل 20درصد حداقل پایه حقوق قرار داد که با احتساب حدود 900هزار تومان به‌عنوان حداقل پایه حقوق، به‌طور متوسط به هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد حدود 180هزار تومان به‌عنوان مستمری اختصاص می‌یابد که این رقم برای خانواده‌های یک و 2نفره کمتر از این مبلغ و برای خانواده‌های با جمعیت بالاتر، بیش از این مبلغ خواهد بود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مستمری جدید از فروردین‌ماه به‌حساب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد واریز خواهد شد.»

        180هزار تومان مستمری هم کم است

    سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:تعیین حدود 180 تا 200 هزار تومان مستمری برای مددجویان قدم خیلی خوبی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بود که مجلس آن را تصویب و دولت نیز آن را قبول کرد.از سال آینده کمیته امداد و سازمان بهزیستی حق پرداخت مستمری کمتر از میزان 180 تا 200 هزار تومان را به مددجویان خود ندارند و این کار خلاف قانون است. با توجه به وضعیت تورم در جامعه با 180 هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد، ولی باید این موضوع را نیز درنظر داشت که نمی‌توان به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، حقوق کارگری داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی