عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

اختصاص اعتبار یکهزار میلیاردی به صندوق بازنشستگی برای افزایش حقوق‌ها در دستور کار

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دو اولویت مهم سال ۹۶، پیگیری تامین و افزایش حقوق و همچنین ادامه خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری است که باید با کمک کانون‌های بازنشستگی انجام شود.

اختصاص اعتبار یکهزار میلیاردی به صندوق بازنشستگی برای افزایش حقوق‌ها در دستور کار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در نشست مشترک با روسای هیات مدیره شورای موقت کانون های بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: مشکل صندوق‌های بازنشستگی از جمله چالش های بزرگ کشور است که به راحتی نمی توان آن را حل کرد. سال گذشته دولت یازدهم، 32 هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری اختصاص داد که معادل کل بودجه عمرانی کشور بود.


    اسلامیان با بیان اینکه سخن از بازپرداخت کسورات بازنشستگان که طی سالها پرداخت شده در گفتار راحت و در عمل بسیار دشوار است، گفت: واکاوی دقیق وضعیت امروز صندوق های بازنشستگی نیازمند عقلانیت و موشکافی است و صندوق بازنشستگی کشوری در نخستین گام، تلاش کرده تا مسأله را برای افکار عمومی و مسوولان روشن و اطلاع رسانی کند.


    وی با اشاره به گام بعدی صندوق بازنشستگی کشوری برای افزایش سود شرکتهای تحت پوشش، افزود: در شرایط اقتصادی کشور، سودآوری شرکت های وابسته به صندوق از 800 میلیارد تومان در سال به حدود 2000 میلیارد تومان رسیده است، اما این رقمی نیست که مشکلات صندوق را حل کند.

    اسلامیان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری، استفاده از دانش و تجربه یکی از معتبرترین شرکت های مشاوره دنیا در خصوص واکاوی چالش های صندوق بازنشستگی کشوری و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش مشکلات است.


    وی یادآور شد: در طول سال های مختلف 28 تصمیم اشتباه در کشور اجرا شده که هزینه های بسیار سنگینی را به صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل کرده که اخیراً نیز با قاطعیت صندوق، مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه به عنوان 29 امین تصمیم اشتباه، در مجلس شورای اسلامی متوقف شد.


    وی دولت گذشته را شایسته نقد دانست و تاکید کرد: تنها در یک زمینه خسارتی که دولت گذشته به صندوق بازنشستگی کشوری وارد کرد، کاهش 67,5 درصدی قدرت خرید بازنشستگان کشوری ناشی از افزایش نیافتن حقوق این افراد متناسب با نرخ تورم بود که این امر 35 هزار میلیارد تومان خسارت به صندوق وارد کرد.


    اسلامیان توجه به کاهش مشکلات معیشتی بازنشستگان کشوری را از جمله اولویتهای صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت: با ایجاد یک ردیف در بودجه کل کشور، سال گذشته 600 میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص یافت که براساس آن افزایش پلکانی حقوق این افراد در دستور کار قرار گرفت و کف حقوق از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان افزایش یافت.


    وی افزود: قرار است امسال نیز براساس همین ردیف بودجه، مبلغی بیش از یک هزار میلیارد تومان به صندوق اختصاص داده شود.


    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، انسجام بخشی به فعالیت تشکل ها و کانون های بازنشستگان کشوری در سراسر کشور را از دیگر کارهای مهم این صندوق برشمرد و گفت: ایراد مهمی که در گذشته در فعالیت کانون های بازنشستگی وجود داشت، فعالیت های پراکنده و متفرقه این نهادها بود که در عموم مسائل اثربخش نبود اما اکنون این انسجام ایجاد شده و می توان از ظرفیت کانونها برای دفاع از حقوق بازنشستگان به خوبی استفاده کرد.


    بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری اسلامیان اظهار کرد: طرحی وجود دارد که براساس آن، قرار است در سطح استانداریها، جایگاهی در بین مشاوران استاندار برای بازنشستگان آن استان ایجاد شود تا از این طریق، ضمن طرح مشکلات بازنشستگان در بالاترین سطح یک استان، ظرفیت های این افراد نیز شناسایی و استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو