عصر بازار

مدیرعامل بانک گردشگری، فرا رسیدن نوروز باستانی را تبریک گفت

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک گردشگری در پیامی، فرا رسیدن نوروز باستانی را به عموم مردم ایران به ویژه مشتریان این بانک تبریک گفت.

مدیرعامل بانک گردشگری، فرا رسیدن نوروز باستانی را تبریک گفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در پیام «خسرو خواجه حسنی» آمده است:
    نفس باد صبا مشک‌فشان خواهد شد
    عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد
    بهار پیامی است از جانب حق! هر جزیی از طبیعت در آن حد که عقل انسانی آن را درمی‌یابد، گویی واسطه‌ای است میان جهان و آدمی. انگار مظاهر خلقت حامل معرفتی است که در وجودش نهفته شده است. رویش و ریزش برگ درختان، خود گواهی است بر زیستن و فنا. نوای جان‌بخش رود نشانی بر تداوم و سبزه‌ای که از دل سنگ برمی‌آید، نماد مقاومت و صبوری است.
    آری پیام بهار این است! اینکه ما برای از نو آغاز کردن هنوز وقت داریم.
    آن دم که از تنه تکیده درختی به ظاهر خشک، شکوفه‌های ملون بیرون می‌زند و زمین قبای سبز رنگ بر تن می‌کند و در آن زمان که انوار درخشان آفتاب، سیمای زمین را نوازش می‌کند، انسانی که کنه وجودش با روزمرگی‌ها و منیت ها به فراموشی سپرده نشده بی‌واسطه با الطاف خدایش مواجه می‌شود که به او می‌گوید تا دیر نشده پیکر خشک خود را به شکوفه دانایی و مهربانی بیاراید و جامه سبز ایمان و شناخت را از صندوقچه پنهان شده در پستوهای غفلت و نادانی بیرون آورد و پیکر خود را در آن بپوشاند.
    شاید از همین رو است که نوروز- جشن گرامیداشت بهاران- از باستان تاکنون مورد ستایش اصحاب معرفت بوده است؛ انگار روح خردمند ایرانی پیام خداوند زیبایی‌ها را در بهار از لابه‌لای شکوفه‌ها و از میان نغمه‌سرایی بلبلان و شمیم روح‌انگیز نسیم که در دل کوه و دشت می‌وزد درک کرده است.
    اینک در آستانه ضیافت معرفت، در جمع شما همراهان و مشتاقان بهار، آرزو می‌کنم مجال نو شدن‌ها را قدر بدانیم و غبار کهنگی‌ها را از دل و جان مان بتکانیم. امید دارم در سال جدید، حال مان به احسن الحال عوض شود و قلب و دیده منقلب شده مان، نشانه‌های تازه‌ای از هستی و وجود ببیند.
    عید باستانی نوروز را به شما همراهان و همکاران و همیاران بانک گردشگری تبریک می‌گویم و سالی سرشار از نعمت و برکت و سلامت برایتان آرزومندم. بیاییم در مجال کوتاه بهار، آغوش محبت به روی یکدیگر بگشاییم و چونان طبیعت سخاوتمند باشیم. در پای سفره‌های هفت‌سین، آینه دل را صفای سبزه بخشیم و سیب محبت از کلام هم بچینیم. تا باد چنین بادا.

    خسرو خواجه حسنی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو