عصر بازار

سارق اینترنتی در بوشهر روانه زندان شد

عصر اعتبار- سرپرست پلیس فتا استان بوشهر گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بوشهری کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر و با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد.

سارق اینترنتی در بوشهر روانه زندان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس در بوشهر اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان بوشهر در پی شکایت مردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، بلافاصله ضمن تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.

    وی افزود: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی‌های فنی مشخص شد، برداشت‌کننده غیرمجاز طی مراحل متعدد اقدام به خرید از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی کرده است.

    سرپرست پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: با پی‌جویی‌های علمی و تخصصی، متهم که در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر زندگی می‌کرد شناسایی و ضمن هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی جهت سیر مراحل قانونی به این پلیس انتقال داده شد.

    وی افزود: جوان دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مشاهده مستندات توسط کارشناسان علمی و فنی این پلیس به برداشت غیرمجاز و خرید اینترنتی از حساب دوست خود اعتراف کرد.

    قاسمی اظهار داشت: متهم دراعترافاتش اعلام کرده که شاکی از دوستانم می‌باشد که یک بار کارت خود را برای پرداخت قبوض آب و برق در اختیارم قرار داده و با سوء استفاده از اعتماد و بی سوادی وی، رمز دوم کارت بانکی‌اش را فعال نمودم و در چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی کرده‌ام .

    وی ادامه داد: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذی‌صلاح داده شد و قرار قضایی متناسب صادر و روانه زندان گردید.

    سرپرست پلیس فتا استان بوشهر ارتقاء دانش اینترنتی را در پیشگیری از جرائم رایانه ای بسیار مهم دانست و گفت: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی رایانه‌ای و حساب بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و سعی کنند رمز دوم حساب بانکی خود را به طور مرتب  تغییر دهند.

    وی عنوان کرد: سرقت اینترنتی از مصادیق مجرمانه‌ای است که مطابق با مواد تعیین  شده در قانون جرایم رایانه‌ایی برای مجرم مجازات حبس و جزای نقدی به تناسب وضعیت جرم و انطباق با مواد قانونی در نظر گرفته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی