عصر بازار

معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد

پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی

عصر اعتبار- معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد پرداخت بخشی از سود تسهیلات صادراتی توسط این سازمان به صادرکنندگان بر اساس ارزش کالاهای صادر شده و نوع فرآیند آن توضیح داد.

پرداخت یارانه سود تسهیلات صادراتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا با اشاره به شیوه‌نامه پرداخت کمک‌سود صادراتی سال 1395 اظهار کرد: بر اساس این شیوه‌نامه، صادرکنندگانی که با دریافت تسهیلات صادراتی نسبت به انجام صادرات در سال 1395 و تسویه کامل اقساط آن اقدام کرده باشند، می‌توانند در راستای دریافت کمک سود تسهیلات صادراتی نیز اقدام کنند.

    وی ادامه داد: با تایید و بررسی سازمان توسعه تجارت ایران، نسبت به انجام فرآیند پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی بر اساس ضوابط اقدام خواهد شد.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اگر صادر کنندگان مربوطه که تسهیلات صادراتی خود را اخذ کرده‌اند نسبت به صادرات در سال 1395 و تسویه کامل اقساط آن اقدام کرده باشند، می‌توانند جهت کمک‌سود تسهیلات صادراتی نیز اقدام کنند، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان مربوطه بخشی از سود تسهیلات صادراتی را بر اساس ارزش کالا و بسته به نوع فرایند انجام شده از طرف سازمان توسعه تجارت ایران طبق منابع تخصیص یافته دریافت می کنند.

    به گزارش ایسنا، بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در خرداد ماه سال 1395 توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد. این بسته شامل 23 ماده  در قالب حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیرنفتی است.

    بسته مذکور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیرنفتی برنامه‌های حمایتی، صیانتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی کشور از محل اعتبارات مصوب جهت اجرا توسط سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شد تا صادرکنندگان کالا و خدمات بر اساس منابع پیش بینی شده منابع پیش بینی توسط صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و منابع بودجه‌ای تسهیلات در نظر گرفته شده را دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی