عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۲۲۹ دلار و ۲۶ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که پیام محتاطانه فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره موجب شده تا ارزش دلار در حدود پایین ترین رقم های 5 هفته اخیر بماند و طلا برای خریداران ارزهای غیر دلاری ارزان شود، قیمت فلز زرد روز جمعه افزایش یافت و در مسیر اولین افزایش هفتگی در طی 3 هفته گذشته قرار گرفت.

    فدرال رزرو روز چهارشنبه همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را افزایش داد، اما تغییری در پیش بینی قبلی خود مبنی بر انجام 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2017 ایجاد نکرد. سرمایه گذاران انتظار داشتند 4 نوبت افزایش نرخ برای سال 2017 پیش بینی شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.22 درصد افزایش به 1229 دلار و 26 سنت رسید و رشد قیمت بیش از 2 درصدی هفتگی را تجربه کرد. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به 1233 دلار و 13 سنت رسید که بالاترین رقم از 6 مارس تاکنون بود.

    پس از بیانیه فدرال رزرو آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قیمت طلا 2.3 درصد افزایش یافته بود.

    باب هاورث، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دیروز همه چیز در بازار طلا آرام بود. افزایش قیمتی که در چند جلسه گذشته شاهد بودیم، با نوسانات در اوراق قرضه و بازار سهام مرتبط بوده است.»

    قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1230 دلار و 20 سنت رسید.

    تام کندال، تحلیلگر اقتصادی گفت، ناتوانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برآورده ساختن اقدامات محرک اقتصادی وعده داده شده اش تا به امروز، احتمالا بر تصمیمات فدرال رزرو آمریکا تاثیر گذار بوده است.

    وی افزود: «اگر هزینه ها در بخش زیرساختی و کاهش مالیات ها همچنان محقق نشود، فدرال رزرو دلیل بیشتری به دست خواهد آورد تا در زمینه افزایش نرخ بهره محتاطانه تر عمل کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی