عصر بازار

جلسه ارزیابی عملکرد دفاترحراست های بانک مسکن

عصر اعتبار- جلسه ارزیابی عملکرد دفاتر حراست بانک مسکن، با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره،مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت اقتصاد و امور دارائی، مدیران سابق و فعلی امور امور حراست، مسئولان اداره کل اطلاعات و حراست کل استان خراسان رضوی،همچنین معاون اقتصادی سازمان حراست کل کشور ، روسای دفاتر تابعه حراست بانک و مدیران دفتر مرکزی حراست، برگزار شد.

جلسه ارزیابی عملکرد دفاترحراست های بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این همایش دکتر بت شکن مدیر عامل بانک  ضمن تقدیر از تلاش های یکساله کارکنان حراست، تصریح کردند : با حضور مدیریت جدید در حراست بانک روح جدیدی دراین  فضای حراست ایجاد شد و با روحیه علمی و حرفه ای حراست  فراتر از نقش های خود به حل مسائلی همانند وصول مطالبات و شایسته سالاری کمک کرد.

    مدیرعامل با تأکید بر اینکه از همان آغازین روزهای نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات و سیاست های بانک را در ذیل فرمان ابلاغی معظم له متناسب سازی کردیم افزود : با تشکیل مجمع به صورت  ماهانه، با حضور تمامی مدیران ارشد اقدامات خود را در این راستا قرار دادیم.

    وی در ادامه نتیجه عملکرد بانک را تسهیل سیاست های اعتباری به منظور کمک به  ساخت و ساز و تولید مسکن، کاهش نرخ سود تسهیلات پس از 25 سال، افزایش بیش از 90 درصدی مشارکت مدنی ساخت، کاهش قیمت تمام شده بانکی، برگزاری مرتب مجامع ارزیابی دانست و افزود : این عملکرد در شبکه بانکی منحصر به فرد است.

    دکتر بت شکن  قوام بانک ها را در  ساختارهای مناسب مالی دانست و افزود بانک مسکن در چهارچوب حرفه ای خود دارای ساختار سالم مالی می باشد.

    مدیرعامل بانک گفت: به دلیل اهمیت وضعیت معیشتی مردم، مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر روی شعارهای اقتصادی و به خصوص اقتصاد مقاومتی به عنوان فرآیند مستمر دارند.

    وی تزریق 5 هزارمیلیارد ریال سرمایه به بانک و کاهش مبلغ بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی را نشان از عزم دولت در توجه به بخش مسکن به عنوان موتور خروج از رکود دانست.

    دکتر بت شکن تصریح کرد برنامه و اهداف راهبردی بانک طی این جلسه به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید و شروع برنامه پنج ساله بانک در ذیل برنامه پنج ساله توسعه کشور خواهد بود.

    بانک نیازمند حفاظت از مهمترین سرمایه خود یعنی اعتبار ، حسن شهرت و اعتماد عمومی می باشد که اعتماد عمومی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مهمترین سرمایه اجتماعی است.وظیفه حراست به عنوان صیانت از مهمترین سرمایه بانک یعنی سرمایه انسانی برای نیل به اهداف همواره رویکرد پیشگیرانه با واکسیناسیون قطعاً راهکار نخستین است؛ گو اینکه این موضوع نافی سایر اقدامات حراست نیست.

    وی وظیفه دیگر حراست را نهادینه سازی روح خودکنترلی در کالبد اصلی تمامی ارکان بانک دانست و افزود : اگر این رویکرد در ارکان بانک نهادینه شود، خود به خود شاهد تضمین سلامت بانک خواهیم بود.

    دکتر بت شکن گفت: وظیفه دیگر حراست که شخصاً به آن خیلی اعتقاد دارم ترویج و توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی است. همچنین ارتقاء روحیه جهادی و عملکرد بسیجی در بانک است که باید در راستای اقدامات پیشگیرانه به تزریق روحیه جهادی و جریان سازی مثبت اقدام کرد.

    مدیر عامل بانک افزود :کارکنان نیز باید ثابت کنند که همواره سربازی وفادار بوده و منافع فردی و گروهی را به منافع جمعی ترجیح می دهند.

    در ادامه محمد حسن مهدوی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست بانک، طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف حراست طی سال1395 پرداخت.

    وی چارچوب عملکرد حراست در بانک را استوار بر سه بخش سیاست ها، برنامه ها و عملکردها ذکر کرد و در ادامه به تشریح هر یک پرداخت.

    مدیر امور حراست بانک  افزود : مقام معظم رهبری نظارت بر مصارف، مبارزه با فساد، ایفای نقش بانکی و اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی را انتظار دارند  که بر پایه این سه موضوع، هشت تکلیف برای دفتر مرکزی حراست احصاء نمودیم.

    مشاور مدیر عامل ایجاد محیطی سالم، شفاف سازی، اشراف اطلاعاتی، شایسته گزینی، همسویی با سیاست های کلان بانکی و حمایت از مدیران بانک را در راستای انتظارات مدیرعامل محترم برشمرد.

    وی هدف عمده حراست حفظ و صیانت از سرمایه های اصلی بانک یعنی سرمایه انسانی و صیانت از حسن شهرت و اعتبار و همچنین نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و انقلابی دانست.

    مهدوی با اشاره به اینکه برنامه حراست در راستای سیاست های کلان بانک شامل مشارکت در امور و حل مشکلات، بهبود فرآیندهای خودکنترلی و اصلاح نظامات اطمینان بخش و بهبود نظام انتصابات شایسته است، تاکید کرد اگر رویکردهایی با عناوین ترویج نگرش برنامه محوری، ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج نگرش سیستمی و استانداردسازی، ترویج فرهنگ مکتوب نویسی و مستند سازی، ترویج نظام کنترل و نظارت و پاسخگوئی را در حراست اجرا نکرده بودیم، موفق نبودیم.

    مشاور مدیرعامل در ادامه به تشریح عملکرد مدیریت امور حراست شامل راه اندازی سیستم جامع پرسنلی، تشکیل پرونده الکترونیک، بروز رسانی ستاد خبری، ارسال اخبار محرمانه، ارتقاء سطح تکریم ارباب رجوع، تهیه شناسنامه حفاظتی اماکن و شناسنامه محیط، کشف اختلاس و ارتشاء، تقویت سامانه GPS، مکتوب سازی اقدامات حوزه حفاظت و امور ایمنی، راه اندازی سرور سامانه تردد، نصب و راه اندازی سرور سامانه جامع، تهیه و تدوین کتابچه های آموزشی، تهیه و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی و برگزاری جلسات کارگروه های مرتبط با حراست پرداختند.

    در ادامه این جلسه مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست اقتصاد و امور دارائی به طرح مباحثی در چارچوب های موجود در این زمینه از جمله عمل به شرع، قانون و اخلاق، ایفای نقش بیشتر حراست در مبارزه با فساد، اطلاع رسانی موثر و مهم، هوشیاری در برابر نفوذ دشمن، ایفای نقش موثر در تحقق برنامه های اقتصاد، پرداختند.

    همچنین معاون اقتصادی سازمان حراست کل کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی و وظایف حراست های بانک ها در این چهارچوب از جمله پرداخت تسهیلات با رعایت شرایط و ضوابط لازم و صرف آن در محل خود  برخی مطالب ارائه نمودند.

    پس از مطالب مطرح شده در راستای تقدیر از تلاش و کوشش روسا و کارکنان از دفاتر برتر حراست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی توسط مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره قدردانی شد.

    دفاتر برتر حراست شامل دفاترحراست مدیریت های شعب فارس، گلستان، خراسان رضوی، همدان و آذربایجان غربی بودند.

    در ادامه این جلسه کارکنان دفاتر تابعه حراست به پاس زحمات و مجاهدت های مدیر کل محترم حراست و عملکرد قابل تحسین ایشان، ضمن تقدیر و تشکر از وی با اعطای تقدیرنامه و هدیه از زحمات مدیر امور حراست قدردانی کردند.

    این همایش با برگزاری پنل پرسش و پاسخ روسای ادارات دفتر مرکزی و نیز بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های حراست به پایان رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی