عصر بازار

پیام نوروزی مدیرعامل بانک کارآفرین

عصر اعتبار- فرا رسیدن نوروز باستانی را به تمامی مردم عزیز ایران، همکاران نظام بانکی و به ویژه خانواده بانک کارآفرین، مشتریان، سهامداران و کلیه ذی‌نفعان گرامی تبریک عرض می‌کنم و در سایه عنایات خداوند متعال، سالی سرشار از موفقیت، شادابی، سلامتی، امنیت و بهروزی برای یکایک شما عزیزان و خانواده گرانقدرتان آرزومندم.

پیام نوروزی مدیرعامل بانک کارآفرین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در پرتو الطاف الهی و هم‌گامی مدیران و کارکنان شایسته بانک کارآفرین، سالی موفقیت‌آمیز و پربار را به پایان می‌بریم. کسب این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که سال 95 علیرغم پیش‌بینی‌ها و انتظارات، از نظر اقتصادی سال چندان آسانی نبوده است. هرچند در سال 95 با سیاستگذاری‌های صورت گرفته توسط دولت، رشد اقتصادی مثبت و کاهش تورم در مقایسه با سال 94 را شاهد بودیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و عبور از تنگناها هنوز فاصله بسیاری وجود دارد.

    همانگونه که مستحضرید، به تبع شرایط اقتصادی موجود، صنعت بانکداری‌ کشور نیز دستخوش مشکلات و ناملایمات زیادی ‌بوده است. به هرحال نظام بانکی با تمامی گستردگی و عظمت، بخشی از مجموعه نظام اقتصادی کشور محسوب می‌شود و به طور مستقیم از آن تاثیر می‌پذیرد. در سال جاری تمام همت و توان سیاستگذاران بانک معطوف به حفظ بانک در مواجهه با این مشکلات و معضلات و کاهش این آسیب‌ها برای تمامی ذینفعان بانک بوده است.

    سال 95 در حالی آغاز شد که پس از نزدیک به یک دهه وضع اعمال تحریم‌های ناعادلانه، در بخش‌های زیادی، از تحریم‌های بین‌المللی فاصله گرفته‌ایم. دستاوردهای برجام غیرقابل انکار است و بی‌تردید تحریم‌های چندساله در بخش‌های عمده و از جمله اقتصاد غیرقابل بازگشت خواهند بود. بر همین اساس، ضرورت دارد با درایت و اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ دستاوردهای برجام تلاش کنیم. فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی در سال پیش رو به دنبال چشم‌انداز روشن‌تر و مثبت‌تر از وضعیت اقتصادی کشور هستند تا با فراغ بال و اطمینان خاطر، با سرمایه‌گذاری مناسب چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورند.

    همانگونه که مستحضرید، بانک کارآفرین با تکیه بر خرد جمعی، بهره‌گیری از تخصص همکاران عزیز و تلاش مستمر و مداوم در صنعت بانکداری کشور، همواره تلاش کرده است در راستای تحقق اهداف اقتصادی و توسعه همه‌جانبه کشور گام‌های استواری بردارد. ارائه خدمات بانکی همگام با تغییرات و تحولات شتابان فناوری، رسالتی است که همکاران بانک کارآفرین با جدیت بر تحقق آن همت گماشته‌اند تا بر اساس آن به تقویت بخش‌های مختلف و به ویژه اقتصاد کمک کنند.

    در کمال مسرت اعلام می‌کنم که بانک کارآفرین به عنوان یکی از اولین بانک‌های خصوصی کشور هرگز در صدد جذب منابع به هر قیمتی نبوده و بر این اساس تلاش کرده است تا منافع تمامی ذینفعان اعم از سهامداران، مشتریان و کارکنان را مدنظر قرار دهد و بهره‌مندی یکی از این ذی‌نفعان به ضرر سایرین تمام نشود. خوشبختانه این استراتژی در بانک کارآفرین به ثمر نشسته است. به گواهی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، بانک کارآفرین سودآورترین بانک در گروه بانک‌ها طی 9 ماهه سال 1395 بوده است. علاوه بر این بر اساس «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران» در سال مالی 1394 از نظر دو شاخص «بهره‌وری کل عوامل» و «بازدهی فروش»، رتبه نخست را در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری کسب کرده است. دریافت تندیس بلورین «هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران» به دلیل عملکرد مطلوب و شایسته حوزه‌های مدیریت مالی، شفافیت مالی، اقتصادی و... افتخار دیگری است که بانک کارآفرین در روزهای پایانی سال موفق به کسب آن شد. موفقیت در کسب این عناوین مهر تاییدی بر سلامت، شفافیت و قانون‌مداری این بانک است. امیدوارم با عنایت خداوند و با پشتکار شما همکاران عزیز، این موفقیت‌ها در سال آینده نیز ادامه یابد و بالندگی بانک کارآفرین افزون گردد.

    جای خوشوقتی بسیار است که در این فرصت اعلام کنم، بانک کارآفرین از جمله معدود بانک‌هایی است که با عبور از تمام تنگناها و فراز و نشیب‌های موجود، از ابتدای تاسیس تا کنون بر اساس عملیات صرف بانکی و نه بر اساس مشی بنگاهداری اداره شده، و همچنان بر ادامه روند کنونی تاکید دارد و با قوت این مسیر را ادامه خواهد داد. با توجه به قیمت تمام شده بالای پول و نرخ سود تسهیلات که به صورت دستوری و نه بر مبنای عملکرد طبیعی بازار تعیین شده، بانکداری نمی‌تواند چندان سودآور باشد. بر اساس گزارش‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، بسیاری از بانک‌ها تراز منفی دارند و تنها با فعالیت شرکت‌های تابعه توانسته‌اند به حیات خود ادامه دهند، اما این موضوع در مورد بانک کارآفرین مصداق ندارد.

    سازمان‌های مشتری‌مدار، بر پایه تکریم ارباب رجوع و احترام به خواسته‌ها، توقعات و انتظارات آنان شکل گرفته‌اند. پاسخگویی به مشتریان، ملاک ارزش‌گذاری یک سازمان محسوب می‌شود. بر همین اساس از تمامی همکاران در تمامی رده‌های سازمانی درخواست می‌کنم اولویت کاری خود را ارائه خدمات شایسته، متناسب و به موقع به مشتریان قرار دهند. زیرا در فضای رقابتی موجود، بهره‌گیری از مدیران و کارکنانی مشتری‌مدار که توجه به نیازها و انتظارات به حق مشتریان را سرلوحه کاری خود قرار داده‌اند، موجبات بقا و موفقیت بانک را فراهم خواهد کرد.

    نقش ممتاز و بی‌بدیل بانک‌ها در اقتصاد کشور بر کسی ‌پوشیده نیست. تغییر و تحولات فضای کسب و کار و به وجود آمدن فضای رقابتی میان موسسات مالی، موجب شده بنگاه‌های ‌مالی توسعه بانکداری الکترونیکی را در دستور کار خود قرار دهند. استفاده از آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی، موثرترین روش برای بهره‌مندی از فضای رقابتی ایجاد شده است.

    بانک کارآفرین با «شعار دانش جهانی، راه حل ایرانی» به دنبال ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان است. همگامی با تغییر و تحولات جهانی و توسعه ظرفیت‌های بانک در مقیاس‌های جهانی‌ با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و محلی، استراتژی کلان بانک است که تنها با همدلی و همراهی تمامی‌ذی‌نفعان و به ویژه شما همکاران عزیز امکان‌پذیر است.

    تاسیس مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان بانک کارآفرین از جمله اولویت‌های کاری اینجانب در سال 95 بود که خوشبختانه در اسفندماه محقق شد. استفاده از آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی استاندارد از ویژگی‌های مرکز آموزش کارکنان بانک کارآفرین است که به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارکنان بانک در سراسر کشور احداث و تجهیز گردیده است. بهینه‌سازی و آموزش مستمر و دائمی کارکنان سازمان‌ها در دنیای امروز که علوم و دانش بشری بیش از هر دوران دیگری پیشرفت کرده و همچنان شاهد تحولات جدی در تمامی تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی‌ هستیم، غیر قابل اجتناب است. بر همین اساس آموزش برنامه‌ریزی شده برای کارکنان بانک کارآفرین به منظور ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و کسب سرآمدی و تخصص لازم، به جدیت و قوت مورد توجه اینجانب است تا کارکنانی شایسته و توانمند برای تحقق اهداف بانک داشته باشیم.

    در پایان از درگاه خداوند منان توفیق روزافزون در استمرار خدمت‌رسانی به آحاد مردم و تلاش برای تحقق توسعه همه‌جانبه و پایدار را آرزومندم. با استعانت از خداوند بزرگ و با تکیه بر پایمردی و وفاداری‌ اعضای‌ خانواده کار آفرین، سال آینده را آغاز می‌کنیم و مصمم و استوار در جهت پیشرفت و نیل به اهداف بانک پیش می‌رویم. بار دیگر از تلاش، همراهی‌ و همدلی تمامی همکاران بانک کارآفرین، سهامداران و مشتریان وفادار، ارزشمند و فرهیخته سپاسگزاری‌ می‌کنم و سالی توأم با موفقیت، بهروزی و سرافرازی را برای اعضای محترم خانواده بانک کارآفرین مسئلت دارم.

     

    گشت گرداگرد مهر تابناک، ایران زمین

    روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین

    ای تو یزدان، ای تو گرداننده مهر و سپهر

    برترینش کن برایم این زمان و این زمین

    عطاءاله آیت‌اللهی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو