عصر بازار

نوربخش در پیام نوروزی:

تسویه ۹۲۰۰میلیاردتومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی در سال۹۵

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پیامی، آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی را به همه همیهنان عزیز بویژه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان تبریک و تهنیت گفت.

تسویه ۹۲۰۰میلیاردتومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی در سال۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در این پیام تبریک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معزز انقلاب اسلامی افزود: همچنین یاد دو تن از همکاران ارجمند سازمان تأمین اجتماعی که به عنوان شهیدان حرم در راستای حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل شدند را گرامی می‌داریم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال 95 گفت: سال 1395 سالی بود که سازمان تأمین اجتماعی در جهت برنامه راهبردی خود که در سال 1394 به تصویب رسیده بود و اولین سال اجرای این برنامه راهبردی پنج ساله بود گامهای بلندی در جهت ایفای ماموریتهای خودش انجام داد.

    وی افزود: در بخش درمان این سازمان در آخرین روزهای سال 1395 شاهد تحقق یکی از پروژه‌های زیر بنایی و ملی سازمان که دو و نیم سال روی آن کار شده بود یعنی حذف دفترچه درمانی تأمین اجتماعی بودیم.

    دکتر نوربخش گفت: این پروژه در رابطه با مدیریت منابع و مصارف و تسهیلاتی که برای بیمه شدگان ایجاد می‌کند و ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی سازمان قطعاً در سالهای آینده نقش بسزایی را خواهد داشت.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در ارتقاء هتلینگ مراکز درمانی، بیمه شدگان شاهد بازسازی و نوسازی بخشهای درمانی فرسوده بودیم که عملیات آن در سال 1395 به پایان رسید.
    وی گفت: حدود 70 پروژه درمانی و اداری در این سال یا به اتمام رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که قطعاً نقش جدی و کلیدی در ارتقاء و وسعت خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی خواهد داشت.

    دکتر نوربخش افزود: در بخش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، 8 پروژه بزرگ زیر بنایی به اتمام رسید و یا آغاز شد.

    وی گفت: پرونده الکترونیک که قطعاً یکی از نیازی دیرینه بیمه شدگان و سازمان تأمین اجتماعی بود در این سال در 10 مرکز به صورت پایلوت آغاز شد و قطعاً در سال 1396 خاتمه خواهد یافت.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ایجاد پرونده کاغذی و مشکلاتی که در رابطه با نقل و انتقال سوابق و نقل و انتقال پرونده‌ها وجود داشته از بین خواهد رفت و هر شعبه تأمین اجتماعی خواهد توانست نقش همه شعب را ایفا کند یعنی دیگر نیازی نیست که بیمه شده تأمین اجتماعی برای انجام امور بیمه حتماً به شعبه‌ای که در آن پرونده دارد و یا نامنویسی کرده است مراجعه کند، می‌تواند به همه شعب مراجعه کند و اموراتش را انجام دهد.

    وی افزود: خدمات غیرحضوری که از سال گذشته شروع شده بود مثل ارسال وپرداخت لیست اینترنتی و دیگر فعالیت‌ها در سال 1396 تداوم می‌یابد.

    دکتر نوربخش افزود: تحول جدی در پروژه اتوماسیون (گام) سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه‌ای در انتهای سال 1395 انجام شد و علاوه بر صرفه جویی حدود 500 نفر نیرو که در 1396 خواهد داشت یک سهولت جدی در عملیات اداری این سازمان ایجاد خواهد کرد.

    وی به یکی دیگر از پروژه‌های سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه بازرسی دیجیتالی، الکترونیک به صورت پایلوت در سال 1395 انجام شد در سال 1396 گسترش خواهد یافت و یک سهولت خیلی جدی برای بیمه شدگان و کارفرمایان ایجاد خواهد کرد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه کلیدی‌ترین فعالیت سازمان در سال 1395 در حوزه برنامه ششم و بودجه 96 است، گفت: در سال 1395 برای اولین بار بدهی‌های دولت در قالب برنامه شش در ماده 13 آن درج شد و دولت مکلف خواهد بود تمامی بدهی خود را به سازمان پرداخت کند و در پایان هر سال هم میزان آن نباید از 10 درصد کمتر باشد.

    دکتر نوربخش گفت: این برای اولین بار است که در یک برنامه پنج ساله بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی مطرح می‌شود و همچنین هیچگونه تعهد بدون منبع در طی برنامه ششم هم نباید ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه مهمتر از آنها، ایده اولیه سیاستهای مقام معظم رهبری در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی بود که معظم‌له این را ابلاغ فرمودند، اظهار داشت: این سیاست‌ها سیر خودش را در مجمع تشخیص طی می‌کند. این سیاست‌ها سند بالا دستی است که عملیات سازمان تأمین اجتماعی براساس آن شکل خواهد گرفت.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال 1395 دولت در یک مرحله 8هزار و دویست میلیارد تومان بدهی خودش را به صورت اوراق تسویه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و همچنین هزار میلیارد تومان را هم به صورت اوراق خزانه به این سازمان پرداخت کرد.

    وی افزود: دولت در سال 95، 9 هزار و دویست میلیارد تومان از بدهی‌هایش را تسویه کرد و حدود 6 هزار میلیارد تومان بنگاه‌هایی که از سال 88 بلاتکلیف بود براساس مصوبه دولت در سال 1395 به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شد.

    دکتر نوربخش اظهار داشت: این یک گام بسیار مهم در ایجاد تعهدات دولت بود و خیلی خوشحالم که ما امروز همه مستمری و عیدمان را همان‌طور که از قبل قول داده بودیم و براساس برنامه‌ای که در سایت سازمان مشخص شده بود بطور کامل پرداخت کردیم و به روز مستمری را پرداخت کردیم.

    وی با اشاره به سال 1395 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم به عنوان یک سازمان اقتصادی و اجتماعی مخاطب سیاست‌های مقام معظم رهبری بود به همین دلیل در جهت رونق کسب و کار اقدامات مؤثری انجام شد.

    دکتر نوربخش افزود: در این سال دو نوبت بخشودگی جرایم را انجام دادیم بعلاوه در بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان بازنگری جدی انجام دادیم و در جهت شفافیت آنها و کمک به فضای کسب و کار اقدامات مؤثری انجام شد که بخشی از آنها عبارتست از اینکه ما در مورد کارگاه‌های زیر صد نفر برای گرفتن وام‌های بانکی شرط مفاصاحساب را حذف کردیم و مفاصاحساب را یک روزه انجام دادیم بعلاوه شرط ممنوع الخروج شدن از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: همچنین خرید و فروش کالا شفافیت بیشتری پیدا کرد و سعی کردیم با قبول تضامین کمتری که طی سالهای گذشته بود مثل ضمانت نامه‌های بانکی، چک را به عنوان وسیله تقسیط اصل و جرایم قبول شود. هم کارفرما از تقسیط استفاده کند و هم نیازی به وثائق سنگین که هزینه‌های بالایی دارد را نداشته باشد.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در زمینه فرهنگی و تعامل با شرکای اجتماعی اقدامات مؤثری انجام داد و با اتاق بازرگانی، کانون‌های بازنشستگی و مستمری بگیران و همچنین تشکل‌های کارگری، گنجاندن گفتمان اقتصاد مقاومتی در دوره‌های آموزشی و پنل‌های دانشگاهی سراسر کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تأمین اجتماعی، برگزاری المپیادهای ورزشی در سه نوبت و مسابقات قرائت قرآن و همچنین مسابقات ورزشی برای مستمری بگیران در سال 1395 فعالیت کرد.

    دکتر نوربخش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و از سوی دیگر ایفای تعهدات سازمان در رابطه با پرداخت مستمری، عیدی و سایر مزایای قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت: برای ایفای تعهدات یک حرکت جهادی را طلب می‌کرد به این دلیل که سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است و شاید تنها سازمان درآمد هزینه‌ای مطلق کشور باشیم یعنی همکاران من در سراسر کشور هم باید تجهیز منابع کنند و هم باید مدیریت مصارف را انجام دهند.

    وی افزود: بودجه سال 1395تأمین اجتماعی 72 هزار میلیارد تومان بود و این بودجه حدود 27 درصد بودجه کل کشور در این سال است و ما این سازمان را بدون اتکا به نفت و مالیات براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری با تجهیز منابع و از طرفی دیگر مدیریت بر مصارف به طور کامل به پایان رسانیدیم. عمق تلاش 70 هزار همکار خدوم سازمان تأمین اجتماعی مشخص در کشور مشخص می‌شود.

    وی در پایان گفت: برای مردم عزیز ایران، کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سالی سرشار از بهروزی و موفقیت را در سال 96 از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی