عصر بازار

تولید ملی باعث اشتغال مولد و رفاه پایدار می‌شود

عصر اعتبار- کارشناس و استاد اقتصاد گفت: تولید ملی متکی بر ظرفیت های داخلی باعث رفاه پایدار و بهبود عمومی سطح زندگی مردم می شود.

تولید ملی باعث اشتغال مولد و رفاه پایدار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد خوش چهره با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: تکیه بر تولید ملی داخلی باید با نظارت خوب و هدایتگری همراه باشد تا بتواند توفیق یابد. 

    وی با بیان اینکه 80 میلیون نفر جمعیت کشور یک ظرفیت بزرگ برای پیشران مؤلفه های اقتصادی ازجمله تولید و اشتغال محسوب می شود گفت: تأمین نیازهای اولیه و اساسی این جمعیت بزرگ نظیر خوراک، پوشاک و مسکن می تواند باعث نرخ رشد اقتصادی پایدار بالای 3 درصد شود. 

    وی گفت: متأسفانه به این ظرفیت بزرگ کم توجهی می شود. 

    خوش چهره افزود: باید بازارهای داخلی ساماندهی و مورد رسیدگی سیاست گذاران اقتصادی کشور قرار بگیرد. 

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: هر متغیر کلان اقتصادی نظیر اشتغال، سرمایه گذاری، تورم و مقابله با فقر ریشه در تولید ملی دارد. 

    خوش چهره گفت: متأسفانه هم اینک بیشتر کارخانه های تولیدی کشور با زیر 40 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که با جلوگیری از قاچاق و سیاست گذاری درست می توان این ظرفیت ها را توسعه داد. 

    این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به این دلیل پیشنهاد شد که اقتصاد کشورمان وابسته به درآمدهای نفتی است و به همین خاطر شکننده است افزو: هرچقدر که اقتصاد ما به بیرون وصل باشد تکانه های خارجی می تواند با عث اختلال در اقتصاد کشور شود و هرچقدر که بتوانیم که اقتصاد را مقاوم سازی کنیم و به ظرفیت های داخلی متکی باشیم تهدیدهای خارجی ازجمله تحریم ها نمی تواند تأثیری بر آن بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی