عصر بازار

ارائه آموزش مهارتی به مقرری بگیران بیمه بیکاری

عصر اعتبار- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از ارائه آموزش‌های مهارتی به مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد.

ارائه آموزش مهارتی به مقرری بگیران بیمه بیکاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی و حل مشکلات آنها را از برنامه‌های مهم وزارت کار برشمرد و گفت: حمایت از بنگاه‌های تولیدی موجب صیانت نیروی کار و حفظ اشتغال موجود می‌شود.

    وی با بیان اینکه کاهش مدت ماندگاری مقرری بگیران در بیمه بیکاری و هدایت آنها به اشتغال مجدد در دستور کار قرار دارد، افزود: وزارت کار برای اشتغال مجدد مقرری بگیران برنامه توانمندسازی و ارتقای مهارت این افراد را دنبال می‌کند.

    مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خاطرنشان کرد: علاوه بر اختصاص بودجه مناسب در این زمینه، استانها باید رشته‌های شغلی را شناسایی و به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کنند تا ضمن فراهم کردن فضای آموزشی لازم، آموزش اشتغال مقرری بگیران را برعهده بگیرد.

    یاوری افزود: در بحث بیمه بیکاری موضوعاتی از قبیل اشتغال مجدد مقرری بگیران، کشف اشتغال پنهان و ارائه آموزش‌های مهارتی حایز اهمیت است.

    وی درباره پرداخت بیمه بیکاری توضیح داد: بیمه بیکاری به کارگرانی که قبلا شاغل بوده ولی بدون میل و اراده خود بیکار شده‌اند، در صورت داشتن حداقل یک سال سابقه کار و واریز حق بیمه پرداخت می شود.

    به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، کارگران متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه و کارگران مجرد حداقل شش ماه و حداکثر 36 ماه مقرری دریافت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی