عصر بازار

جذب سرمایه گذارن با شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۲۵۰ دلاری؛

نقطه عطف طلا کجاست؟

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی کامرز بانک آلمان بر این باورند که با شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۲۵۰ دلاری، سرمایه گذاران زیادی برای خرید طلا به بازار وارد خواهند شد.

نقطه عطف طلا کجاست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران کامرز بانک تاکید کردند: شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری قیمت طلا نقطه عطف مهمی برای تحولات آتی بازار طلا به شمار می رود. با شکسته شدن این سطح مهم مقاومتی، سرمایه گذاران بیشتری برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا اقدام خواهند کرد.

    بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا بار دیگر توانسته است سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند و علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار پس از ناکامی دولت ترامپ در تصویب طرح اصلاح برنامه بیمه و بهداشت اوباماکر بوده است.

    کارستن فریش تحلیلگر ارشد کامرز بانک در این باره تاکید کرد: گرچه ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت برای ادامه روند صعودی با چالش هایی روبرو شود ولی کاهش ارزش دلار و تحولات سیاسی آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    اکنون به نظر می رسد که احتمال اجرای برنامه های اقتصادی ترامپ نیز به شدت کاهش یافته است. ترامپ در رقابت های انتخاباتی قول داده بود تا مالیات ها را کاهش داده و میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کند ولی با رد اصلاحیه قانون بیمه و بهداشت همگانی، اکنون همه این برنامه ها زیر سئوال رفته است.

    در صورتی که برنامه های اقتصادی و مالی ترامپ نیز طی ماه های آینده مورد تصویب نمایندگان کنگره و سنا قرار نگیرد، این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش دلار و در نهایت افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود.

    افزایش ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز عامل مهم دیگری است که تحلیلگران اقتصادی کامرز بانک به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند تا نسبت به خرید طلا اقدام کنند.

    به نظر می رسد نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر مهم و بسزایی در روند قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. البته اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

    روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به زودی کلید خواهد خورد و انتخابات حساس و سرنوشت ساز آلمان و فرانسه نیز در پیش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی