عصر بازار

آیا بانک‌ها و بیمه‌های نوآور را می شناسید؟

عصر اعتبار- آیا بانک‌ها و بیمه‌های نوآور را می‌شناسید؟ می‌دانید که این شرکت‌‎های اقتصادی در طول هر ماه چه اقداماتی در جهت رضایت مشتریان خود انجام می‌دهند.

آیا بانک‌ها و بیمه‌های نوآور را می شناسید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، با ما باشید تا هر ماه ضمن مرور بهترین خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بانک‌ها و بیمه‌ها برخی از آنها مفصل تشریح کنیم

    یک تیر برای سه هدف
    بانک ملت و بیمه ما به طور مشترک کارتی را برای بانوان طراحی کرده‌اند که بخشی از نیازهای بانکی و بیمه‌ای آنها را تامین می‌کند از جمله بیمه عمر، بیمه تکمیل درمان و کیف پول.‌هادی اخلاقی فیض‏، مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از این محصول مشترک گفت که ارائه خدمت پرنیان فرصتی برای تعمیق بخشیدن به ارتباط جامعه زنان با بانک است.
    مدیرعامل بانک ملت اجرای هرچه بهتر طرح «پرنیان» را منوط به ایجاد حس تعلق در کارکنان شعب بانک نسبت به محصولات شرکت بیمه ما، دانست و اظهار کرد: باید این حس در کارکنان ایجاد شود که محصولات بیمه‌ای، مکمل ارزشمندی برای خدمات بانکی است، بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌های شرکت بیمه ما برای فروش محصولات مشترک بانکی بیمه‌ای استفاده شود.
    این کارت اعتباری که چیزی شبیه به  «اکسس کارت» فعلی است هزینه کلیه خدمات ارائه شده را دریافت می‌کند. آنگونه که کارشناس بانک ملت در این خصوص می‌گوید، قرار است برای افراد زیر 45 سال بیمه تکمیلی با هزینه 1.5میلیون تومان در سال صادر شود و تنها به افرادی که پیش از این حساب سپرده کوتاه مدت داشته اند یا کسانی که اکنون مبلغ 10 میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌کنند «اکسس کارت» تعلق می‌گیرد. درون کارت اعتباری نیز تنها هفت میلیون تومان قرار دارد که 20 روز پس از هزینه کردن باید به حساب کارت بازگردد در غیر این صورت با نرخ 16 درصد جریمه به آن تعلق می‌گیرد. به نظر بانک ملت و بیمه ما با یک تیر 3 نشان را هدف گرفته‌اند.
    شفافیت از نوع بیمه ایران
    بیمه ایران تصمیم گرفته که با تغییر و تحولاتی در تکنولوژی خود، در راستای تکریم مشتریان، اطلاعات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد، از این رو کار خود را هم با بیمه‌نامه شخص ثالث که بیشترین مخاطب را دارد شروع کرده است. محمد حیدری، عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه ایران در آیین رونمایی از این طرح اعلام کرده است که بیمه ایران در راستای انجام تکالیف قانونی و حمایت از حقوق بیمه‌گزاران و اطلاع‌رسانی شفاف و کامل در این حوزه، مدیریت بیمه‌های اتومبیل را مکلف کرده  تا در طرح جدید بیمه نامه شخص ثالث، اطلاعات مورد نیاز بیمه گزار را به طور شفاف و کامل درج کند.
    حیدری افزود: فردی که بیمه‌نامه شخص ثالث را خریداری می‌کند  باید به وضوح میزان حق بیمه پرداختی به شرکت بیمه، تعهدات بیمه‌نامه و مراحل دریافت خسارت را در اختیار داشته باشد. طرح شفافیت بیمه ایران در شرایطی با حضور مدیران این شرکت رو نمایی شد که حقوق حقه مشتریان را به آنها ارائه می‌کند. همین حالا هم در تمام کارت‌های بیمه شخص ثالث اطلاعات مورد نیاز مشتری اعم از میزان پرداخت خسارت مالی و بدنی و میزان تخفیف بیمه نامه روی آن درج می‌شود.
      «پویا»ی بازار ارز هم آمد
    مهم‌ترین خبر بانکی که در بهمن‌ماه به گوش رسید، راه‌اندازی خودپرداز ارزی است. بانک ملی ایران مجری این کار ارزشمند شد و اولین دستگاه خودپرداز ارزی که می‌تواند صنعت گردشگری ایران را در آینده متحول کند را در فرودگاه امام راه‌اندازی کرد.
    در معرفی این دستگاه بانک ملی گفته است «دستگاه خودپرداز ارزی پویا از محصولات دانش‌بنیان است که ارز مورد نیاز مشتریان و مسافران را ضمن خواندن اطلاعات کامل گذرنامه در اختیار آنها قرار می‌دهد.»
    در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود، پناهی عضو هیات مدیره بانک ملی بر گسترش هر چه بیشتر سرویس دهی الکترونیکی به مشتریان در حوزه ارز تاکید کرد. علاوه بر آن بانک ملی از تجهیزات نصب شده که خدمات دریافت عوارض خروج از کشور را به صورت مکانیزه و توسط دستگاه‌های Cashless به مسافران ارائه می‌دهند، خبر داد.
    راه‌اندازی خودپردازهای ارزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای اقتصاد ایران است اما سوال اینجاست که برای راه‌اندازی دستگاه خودپرداز ارزی، لازم است فعالیت دانش‌بنیان انجام شود؟

    تعدد کیف پول‌های الکترونیک با کارکرد یکسان
    بدون شک در آینده مبادلات الکترونیک سهم بیشتری از مبادلات تجاری را از آن خود خواهند کرد و از آنجا که دسترسی مشتریان به خدمات را آسان می‌کنند با اقبال عمومی نیز رو‌به‌رو خواهند شد. شرکت ایران کیش ‌از‌ عرضه‌کنندگان خدمات پرداخت الکترونیک است که حالا به مرحله ارائه کیف پول و کارت‌های اعتباری نیز ورود کرده است. یکی از خدماتی که جامعه به شدت به آن نیاز دارد کیف پول‌هایی است که عملیات‌های روزانه همچون پرداخت کرایه تاکسی را تسهیل می‌کند.  «پات‌سی» ترکیب سخت‌افزاری و نرم افزاری دو محصول از ایران‌کیش است که سیستم (payment)، پرداخت الکترونیکی کرایه‌های تاکسی را میسر می‌کند. معاون فناوری اطلاعات ایران کیش با اشاره به نو‌آوری این شرکت در  PDAو POS‌های اندرویدبیس و همچنین CLOSE LOOP،  «پاتسی» را یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌داند چرا که جامعه هدف بسیار بزرگی را در خود جای می‌دهد. طبری همچنین راه‌اندازی نخستین جایگاه CNG مجهز به دستگاه‌های کارتخوان در کشور را اتفاق بزرگی در عرصه صنعت پرداخت در کشور می‌داند. خدمت فوق اگر چه از سوی ایران کیش خدمت نوین معرفی شده اما چیزی نیست که برای اولین بار در ایران اجرایی شود. در حال حاضر پرداخت الکترونیک آنلاین برای تاکسی‌های آنلاین فراهم است و می‌توان گفت «تپسی» و «اسنپ» یک قدم جلوتر از «پاتسی» ایران‌کیش حرکت می‌کنند.
    صعود کارت‌های اعتباری تجدی‌پذیر
    مدت‌ها است که در دنیا از کار‌‌های اعتباری تجدیدپذیر که همان حکم کیف پول را دارد، استفاده می‌شود. در ایران نیز این کار مدتی است رونق گرفته و در حال توسعه است. بانک ملت یکی از کارگزارانی است که در این زمینه فعال شده است و در تلاش است تا باشگاه مشتریان شاپ‌کارت خود را افزایش دهد.‌هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت گفته است: شاپ‌کارت در فاز نخست در تهران و از بهمن ماه به صورت گسترده در سراسر کشور به مشتریان ارائه شده است. بانک ملت می‌گوید که پنج هزار فروشگاه در تهران طرف قرارداد این بانک هستند. کارشناس بانک ملت می‌گوید شاپ کارت، کارتی تجدیدپذیر با امکان بازپرداخت یکجا و تقسیطی است که با عقد مرابحه به مشتریان ارائه خواهد شد. نرخ سود این کارت ١٦ تا ١٧ درصد به اضافه یک درصد آبونمان و مهلت استفاده از آن ٦۰ روز کاری خواهد بود. مهلت بازپرداخت شاپ‌کارت، ٣۰ روز بدون دریافت سود در هر حالت (تسویه به طور یکجا یا اقساطی) و مدت بازپرداخت اقساط حداکثر ٣٦ ماه متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین شده است. اما از آنجایی که این مبلغ همانند وام به فرد تعلق می‌گیرد، برای دریافت آن باید ضامن مورد تایید بانک داشته باشید. مبلغ 2 تا 20 میلیون تومان مشمول این کارت می‌شود که بر اساس مبلغ تعداد ضامن‌ها متفاوت خواهد بود.

    نویسنده: اسماعیل ابراهیمی
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی