عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های خرد اختصاص می یابد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های خرد و کوچک خبر داد و گفت: مقرر شد بنگاه های با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد مشمول دریافت تسهیلات و کمک های یارانه ای دولت قرار گیرند.

بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های خرد اختصاص می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: برای اینکه موضوع اشتغال و تولید در ذیل عنوان سیاست اقتصاد مقاومتی در سال 96 اجرایی شود، در پنج موضوع مهم تولید ملی ،اشتغال و نیروی انسانی ،تامین مالی و سرمایه گذاری، جذب و توسعه تکنولوژی و تجارت خارجی برای همه دستگاه های اجرایی تکالیفی مشخص و تقسیم کار ملی صورت گرفت.
    وی ادامه داد: در هر یک از پنج حوزه ای که تعریف کردیم برای همه دستگاه ها تقسیم کارشد که به همه وزارتخانه ها ابلاغ خواهد شد که در سال 96 این وظایف را انجام دهند.
    سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا برای بنگاه های خرد و کوچک هم تسهیلاتی دیده شده است؟ گفت: در جلسه امروز در ذیل عنوان سرمایه گذاری به این موضوع پرداخته شده که سرمایه گذاری و تامین تسهیلات از کجا باید تامین شود و چه مقدار آن را باید سازمان برنامه و بودجه از اعتبارات دولتی و چه مقدار را بانک مرکزی و نظام بانکی به صورت تسهیلات در اختیار بنگاه های غیر دوتی قرار دهد.
    نوبخت یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان برای هفت هزار و 500 واحد در نظر گرفته شده بود که عملا این میزان به 16 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت. تعداد واحدها هم به 22 هزار واحد افزایش یافت و مشخص شد در استان به چه ترتیب می تواند عمل کند.
    وی خاطرنشان کرد امسال هم همان رقم پیش بینی شده است،منتهی فرقی که سال 96 نسبت به سال 95 دارد این است در آنجا بنگاههای با پیشرفت فیزیکی 60 درصد را مشمول دریافت این تسهیلات می دانستیم اما در جلسه امروز مقرر شد بنگاه هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 40 درصد است بتوانند مشمول دریافت تسهیلات و کمک های یارانه ای دولت قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی