عصر بازار

بازار ۹۰۰ میلیون نفری در انتظار تعامل اقتصادی ایران و سنگاپور

عصر اعتبار- جمهوری اسلامی ایران به بازار ۳۰۰ میلیونی در منطقه و سنگاپور به بازار ۶۰۰ میلیونی دسترسی دارند که تعامل اقتصادی دو کشور می تواند با دسترسی به چنین بازاری گسترش یابد.

بازار ۹۰۰ میلیون نفری در انتظار تعامل اقتصادی ایران و سنگاپور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  'علی ربیعی' وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شامگاه چهارشنبه در دیدار با 'محمد مالکی عثمان' وزیر مشاور در امور خارجه سنگاپور بر تعامل و توسعه اقتصادی دو کشور ایران و سنگاپور تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی دو کشور می توانند در زمینه های گوناگون با یکدیگر همکاری کنند.
    وی با اشاره به سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بزرگترین سازمان عمومی ایران است که شاید به اندازه یک وزارتخانه ارزش داشته باشد.
    ربیعی ادامه داد: سازمان یاد شده ، موضوع بازنشستگی و تامین اجتماعی برای نیروی کار را پیگیری می کند و قالب شرکتهایی که قرار است با سنگاپور همکاری کنند زیر مجموعه این سازمان است.
    این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طرف های اروپایی که خواهان همکاری با ایران شده اند بیشتر تمایل دارند که این همکاری با شرکت های سازمان تامین اجتماعی باشد.
    وی با اشاره به همکاری در زمینه کشتیرانی دو کشور اضافه کرد: در زمینه کشتیرانی موافقت نامه ای سال گذشته در سنگاپور با ایران منعقد که عملیاتی شده است و روز به روز گسترش می یابد و این بخش از کار بخوبی پیشرفت کرده است.
    ربیعی با اشاره به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق کوچکتر از صندوق تامین اجتماعی است و بخشی از سرمایه گذاری ها در کشور از طریق این صندوق صورت می گیرد.
    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان آنکه اخیرا قرار دادخوبی با بویینگ منعقد شده است ، ادامه داد: قرار داد خرید 60 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس از شرکت هواپیماسازی بوئینگ توسط مدیران بوئینگ با مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در تهران به امضا رسید.
    ربیعی یاد آور شد : هم اکنون تعداد بسیاری شرکت هواپیمایی ایران ایر و خرید 60 فروند هواپیمایی که از سوی شرکت آسمان منعقد شده است می تواند ایران را به غول هواپیمایی در منطقه تبدیل کند.

    **تعاملات بانکی
    وی با بیان انیکه همکاری با کشور سنگاپور در زمینه بانک ها شروع شده است ، خاطرنشان کرد: اما نیاز به شتاب بیشتری دارد از طرف سنگاپور بانک 'دی بی اس' و از سوی ایران بانک ملی مذاکره کرده اند که برای ما همکاری بانکی بسیار حائز اهمیت است.

    **دسترسی ایران به بازار 300 میلیون نفری
    وی یادآور شد: بازار ایران محدود به جمعیت ایران(79میلیون نفر) نیست بلکه ایران به بازار 300 میلیون نفری منطقه دسترسی دارد و براحتی می توانیم برای این بازار بزرگ خدمات ارائه دهیم و به عنوان مرکز منطقه ای محسوب شویم.

    **همکاری در ساخت بندر
    به گفته ربیعی ، همچنین دو کشور می توانند در زمینه ساخت بندر با یکدیگر همکاری کنند ؛ دو شرکت بزرگ کشتیرانی متعلق به صندوق ها است بنابراین آماده ایم در زمینه ساخت بندر با هم همکاری کنیم که این تعامل نیاز به سرعت دارد.
    وی از امضای تفاهمنامه ساخت 10فروند کشتی با کره جنوبی خبر داد و گفت: می توانیم چنین همکاری را با کشور شما داشته باشیم.

    **همکاری در زمینه پالایشگاه و پتروشیمی
    ربیعی یادآور شد: هم اکنون چند مجوز در زمینه ساخت پالایشگاه و پتروشیمی داریم. قیمت نیروی کار ایرانی بسیار مناسب است. همچنین خوراک با قیمت مناسب در اختیار پتروشیمی قرار گرفته است و آب را تامین کرده ایم و نیاز به شریک خارجی داریم. شما می توانید در پروژه های پتروشیمی با ما مشارکت کنید.

    **دسترسی به بازار 600 میلیونی
    سپس 'محمد مالکی عثمان' وزیر مشاور در امور خارجه سنگاپور
    با اشاره به اینکه ربیعی اعلام کرده بود که به بازار 300 میلیونی منطقه دسترسی داریم ،گفت: ایران می تواند به عنوان هاب منطقه ای باشد و با بازار کشورهای آسیایی متعامل شود.کشور
    سنگاپور هم با بازار 600 میلیونی کشورهای همسایه خود در ارتباط است بنابراین تعامل اقتصادی دو کشور می تواند به نفع دو طرف باشد.
    این مسئول با تاکید بر اینکه پتانسیل خوبی برای همکاری بخش خصوصی دو کشور وجود دارد،گفت: پس از برجام راه تعامل و همکاری با ایران افزایش یافته است.
    وی تاکید کرد: دو طرف(ایران و کشورهای غربی) باید پایبند به برجام باشند.خوشبختانه ایران همکاری خوبی با آژانس دارد و باید از فرصت های ایجاد شده بیشترین استفاده را بهره مند شود.
    به گفته مالکی عثمان ، موفقیت برجام به تلاش مستمر و تعهدات عملکرد دو طرف بستگی دارد .
    وی گفت: سال گذشته هیات تجاری از سنگاپور به ایران سفر کرد که دستاوردهای خوبی در گفت و گو با طرف های ایرانی حاصل شد و همچنین سمیناری سال گذشته در سنگاپور برگزار شد که تجار ایرانی حضور خوبی در آن داشتند.
    این مسئول سنگاپوری گفت: همچنین در خصوص مراودات بانکی صحبت های خوبی میان دو کشور صورت گرفت. رئیس کل بانک مرکزی ایران سفری به سنگاپور داشتند اما تردیدی نیست که رفع مشکلات در حوزه بانکی که با تحریم ها ایجاد شده نیاز به زمان دارد.
    وی گفت: پس از برجام 60درصد صادرات نفت ایران به سنگاپور افزایش یافت.
    وی اظهار اطمینان از گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور کرد
    و گفت: طی چند ماه آینده هیات تجاری دیگری به ایران سفر می کند.
    وی گفت:سنگاپور هاب منطقه ای در زمینه دریانوردی است.از مسئولان کشتیرانی دعوت می کنم که به سنگاپور سفر کنند و در این زمینه همکاری را توسعه دهند.زمینه همکاری میان دو کشور فراوان است بستگی به شما دارد که نیازهای خودتان را معرفی کنید.
    وی ادامه داد:دو کشور در زمینه های مختلفی می توانند با یکدیگر همکاری کنند که مدیریت بنادر یکی از این زمینه ها است.همچنین سنگاپور تجارب خوبی در زمینه فرودگاهی دارد زیرا سالانه 50میلیون نفر از فرودگاههای این کشور ترانزیت می شوند.
    مشاور وزیر امور خارجه سنگاپور بیان داشت: همچنین در زمینه مدیریت و تسویه آب تجارب خوبی داریم .ما در سنگاپور با کمبود آب مواجه هستیم و می توانیم در این زمینه با شرکت های ایرانی همکاری های خوبی داشته باشیم.
    وی افزود: همچنین می توانیم مناطقی در ایران را برای کشاورزی، بسته به نیاز خودمان توسعه دهیم. زمینه های همکاری بسیار است و باید تعامل بخش خصوصی دو کشور افزایش یابد.
    وی جمعیت سنگاپور را 5میلیون نفر ذکر کرد و گفت: 1.5میلیون نفر از جمعیت این کشور خارجی هستند.

    **ربیعی: احتیاط ها را کنار بگذاریم
    ربیعی پس از شنیدن سخنان مالکی عثمان گفت: باید احتیاط ها برای همکاری اقتصادی دو کشور کنار گذاشته و زمینه های همکاری بیشتر شود.
    وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ملت ایران را ملتی با نشاط و با فرهنگ عنوان کرد و گفت: پیشتر از طریق رسانه با ایران آشنا بودید اما امروز از نزدیک با مردم ایران آشنا شده اید ؛ ایران با آنچه که رسانه های غربی ترسیم کرده اند تفاوت دارد.
    ربیعی با بیان اینکه سالانه 850هزار فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می شوند خاطرنشان کرد: ما به تعهدات بین المللی آژانس پایبند هستیم و پایبندی بر مبنای استقلال ایران است و غرب هم باید پایبندبه تعهدات بماند.
    این مسئول تصریح کرد : رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده آمریکا پیش از انتخاب شدن دیدگاهی منفی نسبت به ایران داشت اما پس از انتخابات دیدگاه او در خصوص جمهوری اسلامی تعدیل شد زیرا با واقعیت کشور ما آشنا شد و در زمان وی ما قرار داد خرید 60 بویینگ را امضا کردیم.
    ربیعی تاکید کرد: آمریکا و اروپا بدون حضور ایران امکان مقابله با تروریسم را ندارند ؛ اگر هم اکنون تروریسم در اروپا کمتر شده است بدلیل کنترل ایران است.
    یادآور می شود، جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.
    سنگاپور با مساحت 718 کیلومتر مربع کمی کوچکتر از بحرین است ، این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده،در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است.
    اقتصاد آن کشور که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا، و مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به شمار می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی