عصر بازار

دکتر تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در جمع همکاران معاونت نظارتی :

کنترل ابعاد مختلفی دارد که یک وجه آن نظارت است و وجه دیگر آن نگه داشتن

عصر اعتبار- در آستانه میلاد با سعادت امام علی (ع) و بزرگداشت روز پدر دکتر تقی نتاج ضمن بازدید از ساختمان معاونت نظارت بانک با همکاران این معاونت دیدار و گفتگو کردند.

کنترل ابعاد مختلفی دارد که یک وجه آن نظارت است و وجه دیگر آن نگه داشتن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این دیدار که در سالن نمازخانه ساختمان معاونت نظارتی برگزار شد مدیرعامل بانک با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) و تبریک روز پدر آسیب شناسی اتفاقات و جلوگیری از تکرار آن ها را وظیفه اصلی همکاران دانست و افزود کنترل ابعاد مختلفی دارد که یک وجه آن نظارت است و وجه دیگر آن نگه داشتن است. ایشان ادامه دادند: کنترل داخلی زمانی اثر بخش است که همه کارکنان در آن نقش داشته باشند، هرچه بتوانیم این فرایند را به درون همکاران سوق بدهیم قطعاً می توانیم اثربخشی آن را بیشتر کنیم که این موضوع باید جذابیت داشته باشد و جذابیت نیز زمانی ایجاد می شود که برای افراد، منفعت ایجاد نماید. این منفعت حتماً مالی نیست، بلکه رضایت مندی افراد نیز است. وی ادامه داد : برای تقویت کنترل های داخلی کارکنان باید به این آگاهی برسند که اگر اتفاقی در سازمان بیافتد موجب از بین رفتن آبروی ایشان می شود. خسارت بعدی که ایجاد می کند این است که محل ارتزاق ایشان و خانواده اش را به خطر می اندازد و در نهایت مهمترین خسارت ممکن این است که تداوم فعالیت سازمان را با مشکل مواجه و به خطر می اندازد که اصلی ترین خسارت است و با سلامت سازمان در ارتباط است.
    وی در نتیجه گیری از سخنان خود گفت : با این تفاصیل معاونت نظارتی مالک فرایند کنترل داخلی می باشد ولی همه کارکنان در آن نقش دارند. تقی نتاج گفت: این امر انقدر اهمیت دارد که حتی هیأت مدیره بانک هم در بیانی دیگر با اشاره به افزایش حجم عملیات و تعداد تراکنش ها در بانک ها، روش های مرسوم گذشته را بابت انجام کنترل ها کافی ندانسته و تأکید به استفاده از روش های نوین با هدف ایجاد کنترل و تمرکز بر نظارت محتوایی داشته اند.
    مدیرعامل بانک حجم نقدینگی موجود در قوامین را به عنوان حجم عظیمی از نقدینگی کل کشور به عنوان امانتی بزرگ برشمرد که می بایست به منظور کسب بهره وری، اقدامات کنترلی و نظارتی مناسب را انجام داد.
    ایشان همچنین به استفاده از حداقل امکانات موجود و سرمایه های معدود بانک به منظور دستیابی به حداکثر بهره وری نیز اشاره نمودند و افزودند کارکرد کنترل های داخلی سازمان به نسبت کارکرد کنترل های بیرونی ، دقیق تر و عمیق تر و کارآتر هستند و سلامت سازمانی مبنی بر تحول و به بارنشستن و دستیابی به اهداف می باشد.
    دکتر تقی نتاج نقش مدیریت ها و استفاده از ظرفیت آن ها را در جهت به حداقل رساندن انحرافات و حداکثر کشفیات مورد تأکید قرار داده و برنامه ریزی برای جلوگیری از انحراف همکاران را در زمان های مازاد از اولویت های کاری اعلام نمودند.
    لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار تقی نتاج بازدیدی از کل مجموعه معاونت نظارتی داشته و قبل از سخنان ایشان آقای رضا پارسا معاون نظارتی بانک ضمن ادای خیر مقدم گزارشی از آخرین وضعیت معاونت نظارتی را برای ایشان قرائت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی