عصر بازار

ارمنستان؛ خواستار سرمایه‎گذاری مشترک با ایران

عصر اعتبار- شهردار مغری ارمنستان ایجاد زمینه های لازم برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک و دوسویه با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

ارمنستان؛ خواستار سرمایه‎گذاری مشترک با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مختار زاکاریان شب گذشته در دیدار با محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، حجم معامله های ایرانی و ارمنی را کم توصیف کرد و گفت: آماده ایم برای آشنایی و تشکیل همکاری های مشترک بین سرمایه گذاران ارمنی و ایرانی اقدام های لازم را انجام دهیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم با بیان اینکه توانایی مالی مرزنشینان این منطقه با رونق فعالیت های اقتصادی و وجود مزیت های رقابتی بالا رفته است، گفت: مرزنشینان منطقه آزاد ارس می توانند در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف در داخل و خارج از کشور اقدام کنند.

    محسن خادم عرب باغی اظهارکرد: می توانیم همکاری های خوبی در زمینه های اقتصادی و تجاری و همچنین تامین ماشین آلات کشاورزی ارمنستان انجام دهیم.

    در این دیدار آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد مغری در استان سیونیک ارمنستان، تسهیل تردد اتباع و گردشگران از دوسوی مرزهای ایران و ارمنستان در پایانه مرزی نوردوز بررسی شد.

    در اسفند ماه سال گذشته هم محسن خادم عرب باغی و کارایان درباره همکاری های اقتصادی در مناطق آزاد به ویژه ارس ایران و مغری ارمنستان مذاکره کردند.

    ارمنستان درصدد راه اندازی منطقه آزاد مرزی در مغری نزدیک مرز ایران و در مجاورت منطقه ارس است.

    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

    منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد.

    منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی