عصر بازار

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی مازندران در دولت یازدهم

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به رشد ۶۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی دولت یازدهم در استان گفت : در این مدت ۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مازندران صورت گرفته است.

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی مازندران در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جهانگیر بائی لاشکی گفت : با این میزان سرمایه گذاری 834 واحد تولیدی جدید در مازندران پروانه بهره برداری از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت و آغاز به فعالیت کردند.
    وی تصریح کرد: در این مدت نیز با حمایت از واحدهای تولیدی مازندران 41 هزار و 839 فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.
    بائی لاشکی بهره برداری از 6 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 10هزار میلیارد ریال همچون صنایع سیمان کیاسر، البرز ایرانیان، مجتمع کاغذ تبریز، صنایع تولیدی پلی استایرن انبساطی سهند، طرح های توسعه شرکت فرآورده های لبنی کاله وزغالشویی البرز مرکزی را از مهمترین سرمایه گذاری در مازندران بر شمرد.
    وی با اشاره به افزایش 141 درصدی ارزش هر تن صادرات در دولت یازدهم افزود: در این مدت ارزش هر تن صادرات مازندران از شاخص 196 دلار در سال 92به 474 دلار در سال گذشته رسید.
    معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران به افزایش بیش از 60 درصدی صادرات مازندران در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: کالاها و خدمات به ارزش بیش از یک میلیارد و 530 میلیون دلار نیز در این مدت از استان به خارج صادر شد.
    وی از تملک یک هزار و 50 هکتار زمین جهت توسعه شهرکهای صنعتی استان و افزایش 60 درصدی سرانه زمین صنعتی مازندران نیز در دولت یازدهم خبر داد.
    بائی لاشکی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید فاز عملیاتی پهنه اکتشافی به مساحت بیش از پنج هزار و 300 کیلومتر مربع (قریب یک چهارم مساحت استان) با مشارکت شرکت سرمایه گذاری غدیر برای نخستین بار در مازندران آغاز شد.
    وی احداث تصفیه خانه صنعتی در شهرک های صنعتی استان و کسب رتبه برتر در کشور از لحاظ تعداد تصفیه خانه، احداث اولین شهرک صنفی برنج در کشور و چندین شهرک صنفی در دست احداث و استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری صنعت ،معدن وتجارت استان را از سایر اقدامات دولت یازدهم در مازندران عنوان کرد.
    مازندران با بیش از سه هزار و 400واحد تولیدی و صنعتی و80 هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است که بیشترین آنها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با 1217 فقره و صنعت غذایی با 532 فقره فعالیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو