عصر بازار

با اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ؛

سارق پلیس نما با ۱۰ فقره سابقه کیفری دستگیر شد

عصر اعتبار- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری متهمی با ۱۰ فقره سابقه کیفری خبر داد که در آخرین سرقت خود، سواری پژو را با لباس مامور پلیس سرقت کرده بود.

سارق پلیس نما با ۱۰ فقره سابقه کیفری دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نهم اسفند 95 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت خودرو 206 در منطقه فرحزاد به کلانتری 163 ولنجک اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای فروش یک دستگاه خودرو 206 اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم که در تاریخ نهم اسفند فردی با شماره تلفن همراه معلوم با من تماس گرفت و مدعی معاوضه خودرو پراید شخصی‌اش با خودرو 206 بنده شد؛ نهایتا پس از توافق اولیه بر سر نحوه معامله برای همان روز در منطقه فرحزاد قرار ملاقات گذاشتیم و حدودا ساعت 8 شب بود فردی سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پراید و در حالی که لباس پلیس بر تن داشت به محل قرار آمد و خودش را خریدار معرفی کرد. پس از بازدید اولیه خودروها، از من خواست تا ضمن آنکه خودروی پرایدش نزد بنده به عنوان امانت باشد، با خودرو 206 چرخی در همان محدوده بزند تا از سلامت فنی خودرو مطمئن شود. بنده نیز به واسطه نوع رفتار او و بویژه تصور این موضوع که خودش مامور پلیس است، ماشین خودم را در اختیارش گذاشتم که منجر به سرقت 206 شد.

    کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی ارکان هویتی پراید و بررسی سوابق درج شده در سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در یکی از شهرهای شمالی کشور است. در بررسی پرونده سرقت پراید به کارآگاهان اعلام شد که خودرو از داخل پارکینگ صاحب آن سرقت شده و برابر نظریه کارشناسی پلیس آگاهی شهرستان مربوطه، به احتمال بسیار زیاد سرقت باید توسط فرد یا افراد آشنا با صاحب خودرو انجام شده باشد و پرونده ای در همین خصوص در پلیس آگاهی شهرستان مربوطه در حال رسیدگی است.

    با اطلاع از نحوه سرقت خودرو پراید، صاحب خودرو به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد تا ضمن تحویل گرفتن خودرو کشف شده، تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز انجام شود.

    با حضور خانمی 32 ساله در پایگاه یکم پلیس آگاهی به عنوان صاحب خودروی پراید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منزل مالباخته نیز چندی پیش از سرقت خودرو، مورد سرقت قرار گرفته که در آن پرونده نیز برابر نظریه کارشناسی پلیس، سرقت بدون هرگونه تخریب درهای ورودی انجام شده و احتمالا این سرقت نیز همانند سرقت پراید، توسط فرد یا افراد مرتبط با صاحب منزل انجام شده است.

    با توجه به شیوه داخلی سرقت منزل و پراید، کارآگاهان پایگاه یکم در تحقیقات از مالباخته اطلاع پیدا کردند که چند ماه پیش از وقوع سرقت‌ها، مالباخته با جوانی به نام جواد. ج 27 ساله آشنا شده که این شخص پیشنهاد ازدواج با وی را مطرح کرده اما به ناگاه و پس از گذشت مدت کوتاهی ناپدید شده و سرقت ها نیز پس از این زمان و در یک فاصله زمانی یک ماهه از یکدیگر انجام شده است.

    با شناسایی جواد، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار با 10 فقره سابقه کیفری در زمینه جرایم مرتبط با سرقت است و آخرین بار در اواخر سال 1394 دستگیر و روانه زندان شده است.

    در ادامه تحقیقات، تصویر جواد توسط شاکی اصلی پرونده که مالک خودرو 206 بود، مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت خودرو پراید، سرقت منزل و 206 هر سه توسط این این فرد انجام شده است.

    همزمان با ثبت دستور توقیف خودرو 206 مسروقه در سیستم جامع پلیس و در شرایطی که هیچگونه نشانی از مخفیگاه جدید جواد وجود نداشت، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد جواد در محدوده نظام آباد شدند که با شناسایی محدوده تقریبی محل تردد جواد در این منطقه، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو 206 مسروقه در یکی از کوچه‌های فرعی محل شده و بلافاصله این محل تحت کنترل و مراقبت پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت 17 روز یازدهم فروردین 96، متهم در حین سوار شدن جواد به ماشین مسروقه، دستگیر شد.

    با دستگیری جواد، مخفیگاه وی نیز شناسایی و در بازرسی از این محل، علاوه بر کشف البسه کامل انتظامی، یک قبضه سلاح کمری همراه با فشنگ‌های جنگی مربوطه و همچنین تجهیزات هشدار دهنده پلیسی کشف و توقیف شد.

    متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت خودرو پراید و منزل در شمال کشور با استفاده از دسته کلیدهای سرقت شده از مالباخته که خانمی 32 ساله بود و همچنین سرقت خودرو 206 در تهران و سرقت یک دستگاه پراید در شهرستان سبزوار اعتراف کرد که با اخذ نیابت قضایی، کارآگاهان به شهرستان سبزوار اعزام و موفق به کشف یک دستگاه پراید مسروقه دیگر از متهم شدند.

    سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت در پوشش مامور پلیس، شناسایی متهم از سوی مالباختگان پرونده و بویژه سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال وقوعات مشابه، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی