عصر بازار

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش‌وپرورش خبر داد:

پرداخت حقوق تمام معلمان به صورت همزمان

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش معتقد است که با اجرای طرح نظام پرداخت هماهنگ حقوق از فرودین یا اردیبهشت امسال مشکل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس و نیروهای قراردادی پایان می‌یابد.

پرداخت حقوق تمام معلمان به صورت همزمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پرداخت مطالبات مربوط به حقوق معلمان حق‌التدریس که از مهر سال 95 تا اسفند ریالی حقوق نگرفته بودند در آخرین روزهای اسفند سال گذشته و برخی استان‌ها فروردین 96 محقق شد اماطبق گفته معلمان حق‌التدریس در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی مطالبات هنوز پرداخت نشده است.

    عدم اختصاص اعتبار کافی به وزارت آموزش وپرورش و کسری بودجه این وزارتخانه منجر می‌شود تا پرداخت مطالبات معلمان با تاخیرهای چند ماهه مواجه شود و هنوز بخشی از مطالبات معلمان در بحث امتحانات خرداد و شهریور سال تحصیلی گذشته، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 95 و پرداخت حق الزحمه انتخابات به میزان 70 میلیارد تومان باقی مانده است و آنگونه که فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش وپرورش می‌گوید: هنوز 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت نشده است این در حالی است که با تامین اعتبار 7 هزار میلیارد تومانی از سوی دولت در اسفند سال گذشته بخشی از مطالبات پرداخت شده است.

    سال گذشته و هنگام بررسی لایحه بودجه سال 96، یکی از درخواست‌های وزارت آموزش‌وپرورش، لحاظ کردن حقوق مربوط به معلمان حق‌التدریس از بند سایر در بند (و)  بودجه که مربوط به حقوق و مزایاست، بود. براین اساس مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال 96، برای پایان بخشیدن به مشکلات مربوط به پرداخت حقوق در آموزش‌وپرورش مصوبه‌‌ای را داشت که براساس آن دولت باید حقوق کارکنان آموزش‌وپرورش را به صورت ماهانه پرداخت کند  و براین اساس هر موضوعی که ذیل عنوان حقوق تعریف شود ازجمله حقوق نیروهای رسمی، پیمانی، حق التدریس و سرباز معلمان به صورت منظم در هر ماه پرداخت می‌شود.

    در همین رابطه منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش به تسنیم گفت:‌ برای پرداخت هماهنگ حقوق تمام نیروهای آموزش وپرورش کارهای مقدماتی را انجام داده‌ایم و هم‌اکنون منتظر ابلاغ ضریب حقوقی هستیم. با اجرای این طرح دیگر شاهد تاخیر در پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس، سرباز معلمان و نیروهای قراردادی نخواهیم بود.

    وی افزود: با اجرای طرح نظام پرداخت هماهنگ حقوق از فروردین یا اردیبهشت 96، نیروهای قراردادی و معلمان حق‌التدریس نیز به صورت هماهنگ و مانند نیروهای رسمی در هر ماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی