عصر بازار

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۳)

فرهنگ سازی یکی از کارهای مهم بازار سرمایه است

عصر اعتبار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:یکی از برنامه های حوزه بازار سرمایه رفع محدودیت ها است که امیدواریم با حمایت های همیشگی وزیر اقتصاد به این مهم دست یابد

فرهنگ سازی یکی از کارهای مهم بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» شاپور محمدی در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه گفت :در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه ها در بازار سرمایه فرهنگ سازی است که یکی از اهداف این نمایشگاه برقراری ارتباط با مخاطب است.
    وی به اندازه بازار سرمایه بدون احتساب صندوق ها اشاره کرد و گفت در سال گذشته اندازه بازار سرمایه بدون احتساب صندوق ها به 490 هزار میلیارد تومان رسید،که این میزان نسبت به چهار سال گذشته 103 درصد رشد را نشان می دهد.
    معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به برنامه های اجرا شده از سوی این سازمان در سال گذشته اظهار داشت :در سال گذشته از برنامه هایی که به ثمر نشست می توان به جداسازی هسته معاملات بورس و فرابورس،راه اندازی معاملات اختیار خرید و فروش برای سهام 5 شرکت ،جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در بورس کالا و پذیرش پسته و زعفران به عنوان دو محصول استراتژیک در بورس کالا اشاره کرد.
    محمدی افزود: در سال جاری چاره اندیشی برای توقف طولانی مدت معاملات و تدوین لایحه الحاق بازار سرمایه در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن را امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی مشاهده خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی