عصر بازار

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۸)

انتشار ۱۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد از انتشار ۱۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی های دولت خبر داد.

انتشار ۱۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی طیب نیا در دهمین افتتاحیه نمایشگاه بورس و بانک و بیمه گفت: دولت برای پرداخت بدهی های خود 13 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 2 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره منتشر کرده است.
    وزیر اقتصاد گفت:دولت دارای حجم عظیمی از بدهی ها به بانک مرکزی ، پیمانکاران و بانکها بود که این بدهی ها از موانع مهم دولت در بخش زیرساختها بوده است.
    وی ادامه داد: دولت در جهت تبدیل این تهدیدها به فرصت و پرداخت بدهی های خود اولین ابزار بدهی را با عنوان اسناد خزانه اسلامی شکل داد و بعد از آن اوراق اجاره دولتی نیز برای پرداخت بدهی های دولت وارد بازار شد.
    طیب نیا افزود : دولت ، اسناد خزانه اسلامی و اوراق اجاره برای پرداخت بدهی های خود منتشر کرده است و این اقدام دولت در سال جاری ادامه خواهد داشت.
    طیب نیا با اشاره به اینکه بانکها بعنوان مهم ترین نهاد تامین مالی در بازار مالی کشور هستند ، گفت : بانک ها با مشکلات زیادی روبرو هستند از جمله کمبود میزان سرمایه، دارا بودن دارایی های مازاد و مطالبات غیرجاری بانکها که جزو مشکلات اساسی بانکهاست و وام دهی آنهارا تحت تاثیر قرار داده است.
    طیب نیا گفت: مشکل تنگنای اعتباری در بانکها مشکل بسیار بزرگی است که دولت با برنامه ریزی های لازم قدم های موثری در این خصوص برداشته است.
    وی افزود: پارسال برای تقویت بانکها دو اقدام مهم انجام شد ، اول افزایش سرمایه بانکها و دوم پرداخت بدهی دولت به بانکها بود که توان مالی بانکها تقویت شد.
    وزیر اقتصاد گفت: صنعت بیمه نیز به روش مستقیم و غیر مستقیم می تواند در تامین مالی نقش موثر داشته باشد.
    طیب نیا افزود : بیمه ها از طریق خرید سهام و سپرده گذاری در بانکها می توانند نقش داشته باشند و همچنین با خرید ریسک بازار پول و سرمایه و ایجاد فضای امن می توانند نقش افرینی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو