عصر بازار

مصوبه دولت درباره افزایش ضریب حقوق کارمندان ابلاغ شد

عصر اعتبار- هیئت وزیران با تعیین حداقل حقوق یک میلیون و ۳۵ هزار تومانی، ضریب حقوق جدید اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و قضات را برای سال ۹۶تعیین کرد.

مصوبه دولت درباره افزایش ضریب حقوق کارمندان ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،با تصویب هیئت وزیران ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و کارمندان دولت برای سال 1396 تعیین شد.
    1- ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1396 به میزان بیست و چهار هزار و یکصد و چهل و چهار (144،24) ریال تعیین می شود.
    2- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370 - (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1396 به میزان یکهزار و ششصد و نود و پنج (695ر1) ریال تعیین می شود.
    تبصره- در اجرای بند (ب) تبصره (12) قانون بودجه سال 1396 کل کشور، کلیه کارکنانی که پس از اعمال ضریب مذکور، حقوق و مزایای مستمر آنها کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (10،350،000) ریال شود به ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (10،350،000) ریال افزایش می یابد.
    3- افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان های موضوع ماده (5) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور - مصوب 1394- و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1396 به میزان ده درصد (10%) تعیین می شود.
    تبصره – رعایت مفاد مواد (75) و (84) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393- الزامی است.
     4- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1396 به میزان ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (10،350،000) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.
    تبصره–  اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پست های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می باشند.
    5- حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1396 به میزان شش میلیون و ششصد هزار (6،600،6) ریال تعیین می‏شود که با احتساب فوق العاده های موضوع ماده (6) قانون یادشده (فوق العاده جذب و فوق‏العاده ویژه طرح مسیر ارتقای شغلی) این میزان نباید کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (10،350،000) ریال شود.
    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی