عصر بازار

دستگیری زورگیر کیف قاپ شمال تهران با شلیک پلیس

عصر اعتبار- زورگیر با سابقه شمال تهران با شلیک ماموران پلیس بالاخره دستگیر شد.

دستگیری زورگیر کیف قاپ شمال تهران با شلیک پلیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در پی وقوع سرقت های مشابه کیف قاپی توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در مناطق شمال تهران ، شناسایی و دستگیری این سارق در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با توجه به افزایش وقوعات کیف قاپی توسط تک سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس با بررسی اظهارات مالباختگان مبنی بر قوی هیکل و تنومند بودن سارق، اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت های کیف قاپی تک نفره توسط یک نفر انجام شده ؛ لذا ضمن انجام هماهنگی با کلانتری های مناطق شمال شهر تهران ، مشخصات بدست آمده از سارق در اختیار تمامی کلانتری های شمال تهران قرار گرفت.

    سرانجام 18 فروردین مأمورین کلانتری 123 نیاوران به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان نوریان – خیابان آذر مینا برخورد کردند که مشخصاتش کاملا با مشخصات سارق کیف قاپ همخوانی داشت ؛ لذا به این شخص دستور ایست داده اما سرنشین موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست مأمورین اقدام به فرار می کند.

    در ادامه تعقیب و گریز، سرنشین موتور با توجه به مسدود بودن کوچه اقدام به رها کردن موتورسیکلت کرده و سعی می کند تا با پای پیاده از محل متواری شود که مأمورین با رعایت قانون بکارگیری سلاح وی را از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار داده ، نهایتا با توجه به جراحت وارده به بیمارستان منتقل می شود.

    با اعلام خبر دستگیری فرد مظنون به کیف قاپی ، کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی به بیمارستان اعزام و بلافاصله مجرم سابقه دار ، حرفه ای و تحت تعقیب دستگاه قضایی بنام علی 37 ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

    بررسی سوابق علی حکایت از آن داشت که وی بارها به اتهام کیف قاپی توسط پایگاه های مختلف پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت کیفری به مدت 4 سال از سوی دادسرای ناحیه 34 تهران است.

    کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی طی هماهنگی با دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران و اخذ دستور نیابت قضایی ،برای بازرسی مخفیگاه متهم به منطقه شهر قدس اعزام شده ، در چندین مرحله تحقیقات میدانی اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم کرده و در بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد زیادی عینک طبی و آفتابی ، ساعت های مچی ، گوشی های تلفن همراه و ... شدند.

    در شرایطی که علی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود ، کارآگاهان با بهره گیری از اموال مکشوفه از مخفیگاه وی موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها توسط تک سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت قرار گرفته بودند.

    کیف قاپ

    در ادامه ی تحقیقات، متهم در برابر دلایل و مستندات غیر قابل انکار لب به اعتراف گشود و صراحتا به دهها فقره سرقت کیف قاپی به شیوه تک نفره در مناطق شمال ، مرکزی و شرق تهران اعتراف کرد.
    سرهنگ کارآگاه  کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت:با بهره گیری از اموال مسروقه ی بدست آمده از مخفیگاه متهم و بررسی پرونده سرقت های مشابه ، دهها مالباخته شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.در ادامه، تعدادی از مالباختگان نیز به شناسایی متهم و بعضا اموال خود از میان اموال مکشوفه شدند؛ در حال حاضر نیز تحقیقات کماکان جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی