عصر بازار

رئیس پلیس آگاهی اعلام کرد؛

کاهش ۴ درصدی سرقت و افزایش ۴ درصدی کشف جرائم

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: میزان سرقت در ایام نوروز ، چهار درصد کاهش و نیز کشف مجموع جرایمی همچون جعل و کلاهبرداری و نیز جرایم جنایی در ایام نوروز، چهار درصد افزایش داشته است .

کاهش ۴ درصدی سرقت و افزایش ۴ درصدی کشف جرائم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی با تشریح عملکرد نوروزی این پلیس، افزود: طرح نوروزی پلیس آگاهی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال اجرا شد.
    رئیس پلیس آگاهی گفت: برابر بررسی ها و با توجه به اینکه اکثر جرایم به ویژه سرقت وسایل خودرو و سرقت های خرد در استان های مسافر پذیر، مناطق جرم خیز و در مراکز خرید درایام نوروز اتفاق می افتاد، بنابر این به منظور مبارزه و پیشگیری از افزایش این جرایم، طرح تشدید مبارزه با سرقت در سراسر کشور اجرا شد که به کاهش 4 درصدی انواع سرقت ها منتج شد.
    وی با بیان اینکه همانند سنوات گذشته، پیش از تعطیلات تعاملات خوبی با مقامات قضایی انجام شد، افزود: پلیس آگاهی استان ها با هماهنگی مقام قضایی تمهیداتی را اتخاذ کردند که در صورت دستگیری افراد مجرم و بزهکار، حداقل تا پایان تعطیلات نسبت به نگهداری متخلفان در ندامتگاه اقدام شود.
    این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه هوشیاری مردم و دقت شهروندان به توصیه های پلیس نقش موثری در کاهش انواع جرایم به ویژه سرقت ها داشته است، افزود: همکاری و هماهنگی با پلیس های تخصصی و توجه به ارتقای مهارت های علمی وعملی کارکنان از طریق تمرکز بر آموزش در تقویت امنیت بسیار موثر بوده است.
    وی اضافه کرد: پلیس آگاهی برای برقراری نظم، آرامش و کاهش جرم در این ایام حدود هشت هزار افسر، سرباز و پلیس افتخاری به کارگیری کرد، همچنین همزمان با طرح نوروزی بیش از 2 هزار واحد گشتی خودرو و موتور سیکلت برای گشت پنهان و آشکار انجام وظیفه کردند.
    رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش بیش از سه درصدی وقوع مجموع جرایم جنایی در ایام نوروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: وقوع جرم قتل در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.
    سردار مقیمی با اشاره تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی در سراسر کشور توفیقات مطلوبی در کشفیات قاچاق حاصل شد.
    رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در حوزه کاهش جعل و کلاهبرداری با تمرکز بر اطلاع رسانی و توصیه به شهروندان، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.
    وی با قدردانی از زحمات کارکنان پلیس آگاهی گفت: امید است در سال جاری شاهد توجه بیش از پیش شهروندان به توصیه های پلیس در راستای کاهش جرایم باشیم.
    مقیمی اضافه کرد: عزم و اراده همگانی باید تحقق شعار سال؛ اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال باشد؛ ضمن اینکه همانند سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت و جرایم خشن از اولویت های پلیس آگاهی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی