عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۸۴ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با یک دلار کاهش به ۱۲۸۴ دلار رسید.

قیمت طلا به ۱۲۸۴ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، با فروکش کردن نسبی تنش های ژئوپلتیک بر سر کره شمالی قیمت طلا امروز کاهش یافت. تقویت دلار موجب شده بود تا در جلسه گذشته نیز قیمت فلز زرد از بالاترین رقم 5 ماه اخیر پایین بیاید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با یک دلار کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به 1284 دلار رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز تا رقم 1295 دلار و 42 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 9 نوامبر تاکنون بود.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد کاهش به 1285 دلار و 50 سنت رسید.

    اختلافات بر سر برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی همچنان ادامه دارد و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای رایزنی در این خصوص به کره جنوبی سفر کرده است. وی به کره شمالی هشدار داده که حملات موشکی اخیر ارتش آمریکا به سوریه افغانستان نشان می دهد که پیونگ یانگ نباید در عزم و اراده دونالد ترامپ تردید کند. اما کره شمالی گفته که به آزمایش های موشکی و هسته ای اش ادامه خواهد داد.

    سوگاندها ساچدوا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در وضعیت فعلی و تنش های ژئوپلتیک موجود و همچنین نگرانی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ظاهرا بازار طلا از جذابیت بالایی برخوردار است.»

    «جشنواره آکشای تریتیا در هند (در اواخر آوریل) نیز موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا و رشد قیمت ها خواهد شد.»

    با توجه به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز 23 آوریل، احتمال به دست آمدن یک نتیجه پیش بینی نشده برخی از سرمایه گذاران را واداشته تا به سمت بازارهای امنی نظیر طلا روی بیاورند.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت: «دور نخست انتخابات فرانسه در آخر این هفته به نحو فزاینده ای مبهم است و این احتمالا موجب تقویت تقاضا در بازارهای امن خواهد شد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی