عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین عنوان کرد

همگامی قوامین با سیاست های انقباضی مهار تورم

عصر اعتبار- سیاست کلان پیش بینی شده در کشور بر پایه سیاست های انقباضی بنا گذاشته شده تا از رشد افسار گسیخته تورم در کشور جلوگیری کند و بانک قوامین نیز در این راستا فعالیت های خود را بنا نهاده است.

همگامی قوامین با سیاست های انقباضی مهار تورم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکترغلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در بیست و سومین همایش سراسری مدیران استان ها و ادارات مرکزی بانک قوامین با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی کشور بودجه سال جاری بانک قوامین نیز با همکاری و همفکری مدیران کلان و تمامی زیرمجموعه های بانک در راستای سند تحول بنیادین تدوین شده است .
    وی با بیان اینکه سال به سال کاهش نرخ تورم را شاهد بودیم اما مشکلات ساختاری پیشینه ای کهن دارد، ادامه داد : این اشکالات ساختاری را نمی توان بر عهده شخص ، گروه یا دولت خاصی گذاشت و همچنین توقع اینکه یک دولت با نسخه درمانی یک شبه معضلات چندین ساله را رفع کند، امکان پذیر نیست.
    دکتر تقی نتاج با اشاره به مسئولیت مدیران کلان بانک در این شرایط گفت: در چنین شرایطی عبور از سد مشکلات و حرکت به سوی آینده بهتر وظیفه ماست که با یاری همکاران و همفکران خود به آن دست می یابیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ سود بانکی و نرخ تورم افزود : نرخ سود سپرده موسسات پولی و بانکی نتوانست خود را با کاهش نرخ تورم هماهنگ کند و متاسفانه شاهد بودیم با ظهور صندوق های سرمایه گذاری نرخ سود به 24 تا 25 درصد رسید و رقابت نامطلوبی میان بانک ها و موسسات پولی روی داد.
    مدیرعامل بانک قوامین در ادامه گفت : با این نرخ سود در صندوق های سرمایه گذاری توقع اینکه منابع به سوی بازار سرمایه برود خیالی بیش نیست و تنها شاهد افزایش سپرده های بانکی خواهیم بود.
    وی متذکر شد: در این شرایط اقتصادی باید قیمت تمام شده منابع کاهش یابد تا مشکل نقدینگی و سودآوری رفع شود و پاسخگوی سهام داران عمده باشیم.
    گفتنی است، درابتدای این همایش سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی نیزدر سخنانی به تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی پرداخت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی