عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد

پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه به ۲ هزار و ۲۰۰ نوعروس پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن ولیئی، با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد ، پرداخت مستمری ماهیانه جهت رفع بخشی از کاستی ها و نیازهای معیشتی خانواده های تحت حمایت است؛ اظهار کرد: در سال 95، 450 میلیارد ریال کمک معیشت به حدود 60 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت بیش از 105 هزار نفر پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بیماران و معلولان نیازمند، خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست در رأس برنامه های این نهاد قرار دارد ، افزود: مددجویان کمیته امداد پس از بررسی وضعیت معیشتی توسط مددکاران و تشکیل پرونده، علاوه بر دریافت مستمری از سایر خدمات حمایتی این نهاد هم بهره‌ مند می شوند.

    ولیئی تصریح کرد : در کنار پرداخت مستمری، برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه‌ تامین جهیزیه، پرداخت بیمه تامین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج، احداث، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت این نهاد است.

    مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته حدود دو هزار و 200 نوعروس تحت حمایت این نهاد به خانه بخت رفته اند، بیان کرد: بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه به این نوعروسان پرداخت شده است و هیچ پشت نوبتی از سال 95 برای سال جاری نبوده است.

    وی اعتمادسازی را بهترین عامل برای مشارکت خیران و نیکوکاران در فعالیت های کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: اعتمادسازی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی و همچنین توسعه مشارکت های مردمی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است؛ امید داریم در سال جاری با تلاش بیشتری در جهت توانمندسازی و خوداتکایی جامعه هدف گام برداریم.

    ولیئی در ادامه به برنامه های این نهاد در سال 96 اشاره کرد و گفت: در اجرای بند 11 از سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری و بند هفت مصوبات هیأت امناء با رویکرد کاهش تمرکز، تسهیل وتسریع ارائه خدمت به مددجویان تحت حمایت تفویض اختیارات از سوی کمیته امداد کشور به استانها ابلاغ شد که در همین جهت استان تهران با بومی سازی، این اختیارات را به مدیریت ها و مناطق استان تهران واگذار می کند تا ارائه خدمت به جامعه هدف سریعتر و مطلوبتر انجام شود.

    مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های لازم را در جهت تحقق شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» مزین شده است را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: ایجاد تنوع در طرح‌های اجرایی، افزایش درآمد حاصل از طرح‌های خودکفایی و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی مددجویان از جمله برنامه‌های مهم در سال 96 است که امیدواریم با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو