عصر بازار

احداث ۲۰ مرکز درمانی و ۷ بیمارستان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون درمان تامین اجتماعی گفت: اکنون ۲۰ مرکز درمانی و ۷ بیمارستان در دست ساخت است.

احداث ۲۰ مرکز درمانی و ۷ بیمارستان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علی همتی معاون درمان تامین اجتماعی در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی که امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به راه اندازی 24 اتاق زایمان اختصاصی در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی از توسعه این واحدها در سایر بیمارستان های این سازمان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی اورژانس بیمارستانی نیز در 17 بیمارستان آغاز شده و رو به پیشرفت است.

    وی از جذب یک هزار و 300 نیرو در مراکز درمانی از طریق آزمون استخدامی که سال گذشته برگزار شده بود خبر داد و گفت: گروه های زایمانی و اتاق های ال. دی. آر را که اتاق های زایمان اختصاصی هستند، مورد توجه قرار دادیم به گونه ای که تاکنون 24 مورد راه اندازی شده و در دست توسعه است.

    همتی با بیان اینکه اغلب بیمارستان های تامین اجتماعی دارای رتبه  یک و  یک عالی هستند، افزود: 2 میلیون متر مربع فضای درمانی در کشور در قالب 80 بیمارستان داریم که 10 هزار تخت بیمارستانی دارند.

    وی اضافه کرد : طی 2 سال قبل توجه خوبی به توسعه تخت های ویژه بیمارستانی داشته‌ایم.

    در ادامه سید محمدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در بخش درمان غیرمستقیم با 46 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم، اظهار داشت: 312 میلیون مراجعه بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد در سال گذشته انجام شده است .

    وی افزود: همچنین 131 میلیون مرتبه مراجعه سرپایی و 917 هزار مورد بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی در سال گذشته انجام شده است.

    درسال 96 برای کرامت مراجعه کنندگان برنامه ریزی شود

    رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیران باید در سال 96 برای رسیدن به کرامت مراجعه کنندگان خود در سازمان تأمین اجتماعی برنامه ریزی کنند.

    نوربخش تصریح کرد: اقدامات زیادی در سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته اما قضاوت اصلی را باید مردم انجام بدهند.

    وی افزود: با توجه به مسائل حرفه ای که در بخش های مختلف سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است اما باید خروجی آن رضایت مردم باشد و در غیر این صورت اگر مردم از سازمان راضی نباشند خروجی قابل قبولی نخواهیم داشت.

    نوربخش با بیان اینکه فعالیت های سازمان و در سطح ملی مشکلات کشور به گونه ای است که منابع و عقب افتادگی های تاریخی وجود دارد، گفت: چاره ای نداریم تا در بخشی از تأمین منابع و کارکردها افزایش بهره وری را اعمال کنیم و کنترل مصارف و خلق منابع که در آن بهره‌وری دیده شود صورت گیرد.

    وی به نقش کلیدی سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: اهمیت سازمان تأمین اجتماعی به گونه ای است که یک سوم بودجه کل کشور در آن تجهیز و مصرف می شود و گردش مالی 150 هزار میلیارد تومانی در بخش های غیراقتصادی دارد که اگر بخش های اقتصادی را نیز در نظر بگیریم این گردش مالی به 300 هزار میلیارد تومان در سال می رسد.

    رئیس سازمان تأمین اجتماعی افزود: همین ارقام بیانگر نقش سازمان در اقتصاد در تأمین امنیت اجتماعی، امنیت ملی کشور و خدمت رسانی به مردم است.

    وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی آسیب های زیادی را به خاطر جناح بندی های سیاسی طی چند سال گذشته دیده است.

    نوربخش با بیان اینکه در 4 سال گذشته به هیچ وجه نگاه سیاسی در سازمان تأمین اجتماعی حاکم نبوده است، تأکید کرد: در انتخابات پیشرو نیز هیچ فردی به هیچ وجه حق ندارد از اموال سازمان برای انتخابات استفاده کند.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه حفاظت از اموال بیمه شدگان را برعهده دارد.

    نوربخش وظایف و رسالت های امسال سازمان تأمین اجتماعی را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: بحث های تعاملی درخصوص تولید و اشتغال باید به صورت اساسی پیگیری شود که هرچه این فضا یعنی فضای کسب و کار رونق بگیرد مطمئناً به نفع سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی