عصر بازار

دکتر نوبخت:

نقش بانک کشاورزی در ارائه خدمات به تولید کنندگان بسیار برجسته است

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : بانک کشاورزی نقش و سهم بسزایی در توسه اقتصادی کشور دارد.

نقش بانک کشاورزی در ارائه خدمات به تولید کنندگان بسیار برجسته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمد باقر نوبخت که صبح روز شنبه دوم اردیبهشت در همایش سراسری روسای شعب این بانک در بابلسر سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق کارکنان بانک کشاورزی را فعالان موفق عرصه کشاورزی معرفی کرد.

    وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران بانک کشاورزی، از سوی دولت تدبیر وامید،از همکاری صمیمانه و نقش و سهمی که این بانک در توسعه اقتصادی کشور دارد تشکر و قدردانی کرد.

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به  شرایط ویژه اقتصادی کشور در آغاز کار دولت یازدهم از جمله  رکود اقتصادی  گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید قبول مسئولیت کرد تیم اقتصادی دولت برای خروج از رکود که با رشد اقتصادی منفی 6.8 همراه بود و تورم بالای 40 درصدی را هم با خود داشت ، باید برنامه ریزی می کرد.

    وی در تشریح دلایل به وجود آمدن چنین شرایطی به دو عامل  تحریم اقتصادی از سوی آمریکا و همچنین صدور پنج قطعنامه شورای امنیت علیه  اشاره و خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی روزهای سختی به دولت گذشت و تیم اقتصادی دولت تدبیر وامید باید از این مشکلات عبور می کرد.
    معاون رئیس جمهوری تک رقمی شدن نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را دو دستاورد مهم دولت یازدهم برشمرد و تاکید کرد : این دستاوردها با رفع موانع داخلی و خارجی رخ داد .

    دکتر نوبخت در ادامه سخنانش با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تمرکز دولت بر بخش کشاورزی وتولیدات این بخش به ویژه محصولات استراتژیک از جمله گندم را همسو با این سیاست ها دانست و گفت: دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزان به آنان اطمینان داد که محصولات تولیدی آنان را خریداری کند.

    سخنگوی دولت، با اشاره به نقش تمام بانک ها را در ارائه خدمات  مالی و همچنین رشد اقتصادی برجسته دانست و تصریح کرد: در این میان نقش بانک کشاورزی در ارائه خدمات به تولید کنندگان به ویژه تولید محصولات استراتژیک بسیار برجسته و برای دولت با اهمیت وارزشمند است.

    دکتر نوبخت به خرید تضمینی گندم در سال و بهای پرداخت، آن به مبلغ147هزار میلیارد ریال، خاطرنشان کرد:بانک کشاورزی در خرید تضمینی گندم سرافراز و مسئولانه عمل کرد.

    معاون رئیس جمهور بابیان اینکه به اذعان مجامع جهانی و بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته هشت درصد بود و بنا به پیش بینی همین مراکز ، رشد در سال جاری بیشتر خواهد شد،
    افزود: رشد اقتصادی کشور سال گذشته در حالی افزایش یافت که بسیاری از کشورهای ثروتمند همسایه به خاطر وضع بد اقتصادی یارانه پرداختی خود را کاهش دادند.

    دکتر نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نه تنها امنیت غذایی را تأمین می کند، افزود: توسعه این بخش در رشد اقتصادی کشور نقش دارد.

    وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در رشد تولید و اشتغال از طریق اجرای طرح های مهم کشاورزی از جمله کشت گلخانه ای، پرورش ماهی در قفس، و ..... نقش بزرگی ایفاه کرده است، مجددا از کارکنان این بانک تشکر و قدردانی کرد و آنان را در رشد بخش کشاورزی نقش آفرین دانست.

    دکترنوبخت  به حمایت های بانک کشاورزی از کشاورزان استان مازندران که به علت سرمازدگی مرکبات دچار خسارت شده بودند اشاره کرد و گفت: این بانک در هر شرایطی به ویژه روزهای سخت در کنار دولت و ملت بوده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع افزایش سرمایه بانک ها و همچنین تسویه بدهی دولت به آنها اشاره کرد و افزود: بانک کشاورزی  به دلیل ظرفیت هایی که دارد در اولویت تسویه بدهی دولت و افزایش سرمایه قرار گرفت.

    دکتر نوبخت ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش سرمایه و کاهش بدهی دولت ، بانک کشاورزی در سال 1396 با آمادگی بیشتر و قوی تر از سال های گذشته عمل کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو