عصر بازار

معاون وزیر کار به مهر خبرداد؛

الزام کارفرمایان به ثبت قراردادهای کار در سامانه

عصر اعتبار- معاون وزیر کار با اشاره به اینکه طراحی سامانه الکترونیکی ثبت قراردادها در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: تمام قراردادهای کار باید در این سامانه ثبت شوند.

الزام کارفرمایان به ثبت قراردادهای کار در سامانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد مشیریان با بیان اینکه تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما، نظارت بر بازرسی کار، تقویت تشکل‌ها و تقویت امنیت و سلامت کار 4 موضوع مهم در حوزه معاونت روابط کار هستند گفت: در این زمینه استقلال تشکل‌ها و هماهنگی بین آنها یکی از موضوعات مهم است که دولت هم باید نقش میانجی‌گری خود را ایفا کند.

    وی با تاکید بر اهمیت موضوع بهداشت و سلامت کار افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم پرداختن به امنیت کار کارگران است که در این زمینه باید اقدامات مهمی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار انجام شود.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه باید یک رابطه منظم بین تمام بخش‌های روابط کار مانند تشکل یابی، بازرسی کار و امنیت و سلامت کار ایجاد شود بنابراین ایجاد یک سیستم برای برقراری ارتباط بین تمام این بخش ها در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: از طریق این سامانه تمام اطلاعات مربوط به کارگاه‌ها، کارگران و کارفرمایان ثبت و ضبط می‌شود و  می‌توان از طریق آن روابط کار را بین کارگران و کارفرمایان تنظیم کرد.

    معاون وزیر کار افزود: یکی از سامانه‌هایی که ذیل سامانه مذکور فعالیت خواهد کرد سیستم طراحی و ایجاد سامانه الکترونیکی ثبت قراردادهای کار است که در راستای اجرای ماده 7 و تبصره ماده 10 قانون کار در دستور کار قرار گرفت.

    مشیریان ادامه داد: با توجه به اینکه قراردادهای کار باید ساماندهی شوند و نظارت بر قراردادها افزایش یابد، در حال حاضر عملیات طراحی سامانه الکترونیکی ثبت قراردادها تقریبا در مراحل نهایی قرار دارد اما برای تکمیل اطلاعات این سامانه باید یکسری از اطلاعات کارگران و کارفرمایان از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت شود که این هماهنگی ها در حال انجام است.

    وی ادامه داد: پس از تکمیل این سامانه، تمام قراردادهای کار باید در این سامانه ثبت شوند تا از هر گونه تخلف در تنظیم قراردادهای کار جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی