عصر بازار

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز

عصر اعتبار- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که از طریق خریدهای اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز۲۰ میلیون ریالی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امینی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز در مراجعه به پلیس فتا، شناسایی عامل یا عاملان برداشت غیرمجاز در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد از حساب بانکی شاکی در قالب خریدهای اینترنتی مبلغ 20 میلیون ریال وجه برداشت شده  و شاکی هیچ اطلاعی از نحوه برداشت ها نداشته است.

    این مقام انتظامی گفت: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با بکار گیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

    سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم که از آشنایان شاکی بوده ابتدا منکر بزه ارتکابی بود و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شاکی اعتراف و هدف از این کار را کسب منافع مالی اعلام کرد.

    رئیس پلیس فتای استان همدان با بیان این‌که متاسفانه سهل انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی آن موجب بروز چنین پرونده‌هایی می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و در صورت ناچاری حتما بعد از دریافت کارت در کوتاهترین زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکی را تغییر دهید.


    وی ادامه داد: سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

    رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید این امر اشتباه است.

    سرهنگ امینی در پایان گفت: همچنین  شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی