عصر بازار

تقدیر شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از بانک توسعه صادرات ایران

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از همکاران بانک توسعه صادرات به خاطر حمایت و پشتیبانی در حوزه تامین مالی قدردانی کرد.

تقدیر شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از بانک توسعه صادرات ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، علی دهاقین مدیرعامل این شرکت با ارسال نامه ای خطاب به دکتر علی صالح آبادی نوشته است: این شرکت در سالی که گذشت با حمایت های آن بانک محترم و تخصیص تسهیلات ارزی و ریالی به موفقیت صادرات بیش از 326هزار تن شمش فولادی و آهن اسفنجی که معادل 109 میلیون دلار است، نائل آمد.
    وی در ادامه افزوده است: با مزیت مکان کارخانه که در بندر عباس ودرکنار آبهای خلیج فارس واقع شده و در راستای اهداف متعالی آن بانک محترم، این شرکت فروش را برمحور صادرات بنیان نهاده است.
    براساس این گزارش ، بانک توسعه صادرات رای طرح توسعه واحد فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بخش صنعت و معدن 131 میلیون و 459 هزار و 281 یورو و 2301 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
    نرخ سود این تسهیلات 6 درصد و به صورت 4 سال مشارکت و 4 سال نیز دوره بازپرداخت در نظر گرفته شده است. همچنین محل پرداخت تسهیلات طرح توسعه واحد فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز صندوق توسعه ملی است.
    این طرح در قالب مشارکت مدنی بوده و نوع عقود اسلامی به کار گرفته شده برای اجرای آن نیز فروش اقساطی است. با توجه به موقعیت ممتاز محل اجرای طرح، پیش بینی می شود که بیش از 50 درصد تولید جهت فروش صادراتی تخصیص یابد.
    بررسی وضعیت میزان ارزآوری و یا جلوگیری از خروج ارز نیز نشان می دهد که ارزآوری طرح با توجه به جهت گیری صادراتی آن، حدود 150 میلیون یورو در سال تخمین زده می شود.
    همچنین در این طرح توسعه ای نیز بیش از 500 نفر اشتغال زایی مستقیم و بیش از هزار و 500 نفر نیز اشتغال زایی غیرمستقیم پیش بینی شده است. محل اجرای طرح توسعه واحد فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان است که می تواند تاثیر مثبتی بر وضعیت اقتصادی منطقه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی