عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۲۳ هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای رونق صادرات درنظر گرفته شده است

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود کم ازمحل صندوق توسعه صادرات برای رونق تولید و صادرات در نظر گرفته شده است.

۲۳ هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای رونق صادرات درنظر گرفته شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد رضا نعمت زاده دوشنبه شب در نشست با فعالان تولید و اشتغال لرستان در محل فرمانداری بروجرد افزود: هدف اصلی دولت رونق تولید و ارتقای رتبه کسب و کار در کشور است.
    وی نرخ بالای سود بانکی را مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور دانست و گفت: این معضل باعث تعطیلی یا نیمه فعال شدن برخی از واحدهای صنعتی شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عملکرد بانک ها را نباید به حساب دولت گذاشت، افزود: شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را 18 درصد تعیین کرد ولی بانک ها نرخ ها را به نحوی محاسبه می کنند که سود تسهیلات بالا تر از 25 درصد و تخلف است.
    وی اضافه کرد: اگر برای نرخ سود بانکی در کشور تصمیم گیری جدی نشود بر ضد امنیت سرمایه گذاری عمل کرده ایم.
    نعمت زاده اظهار کرد: برای رونق بازار سنگبری ها باید از صادرات سنگ خام جلوگیری شود زیرا ارزش افزوده در بازار با صادرات بعد از فراوری محصول خام به دست می آید.
    وی افزود: صادرات کالای خام به صلاح کشور نیست براین اساس باید تلاش کنیم که با تغییر و فراوری کالاها ارزش افزوده ایجاد و به تولید واشتغال در جامعه کمک کنیم.
    وی رکود ساخت و ساز مسکن را از دیگر عوامل رکود بازار داخلی و خارجی دانست و گفت: این مشکل بازار سنگ را در کشور تحت تاثیر قرارداد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی دیگر از دلایل مهم تعطیلی صنایع، قدیمی بودن آنها است که باید در جهت توسعه و نوسازی آنها تلاش کنیم.
    وی اظهار کرد: برخی از کارخانجات نیز در اثر تحریم ها تعطیل شدند که در حال راه اندازی و فعالیت مجدد هستند.
    نعمت زاده با انتقاد از فعالیت بانک های خصوصی کشور در زمینه تولید گفت: رونق تولید در کشور شرایط خوبی دارد که دراین راستا بانک های دولتی کمک خوبی انجام داده اند.

    ** بروجردی: رونق تولید نیازمند یک انقلاب بانکی است
    رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز در این نشست گفت: رونق تولید نیازمند نیازمند یک انقلاب بانکی است که در این راستا باید به صورت جهادی و عملی اقدام شود.
    علاء الدین بروجردی افزود: برای تحقق شعار امسال و رونق تولید باید یک احساس مسئولیت جدی وعملی داشته باشیم.
    وی اظهار کرد: مشکل اصلی سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید کشور این است که بانک ها به عنوان مشوق سرمایه داران برای سپرده گذاری در بانک ها عمل می کنند حال آنکه باید سرمایه داران را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند.
    به گفته وی در کشور ما میزان سود بانکی بیشتر از سود تولید به دست می آید که این موضوع باعث رکود سرمایه گذاری و تولید شده است.
    بروجردی اضافه کرد: کمتر خانواده ای در کشور وجود دارد که جوان تحصیل کرده بیکار نداشته باشد که این موضوع باید به صورت ریشه ای و با رونق تولید وایجاد اشتغال برطرف شود.
    وی ادامه داد: دولت و مجلس باید با کارکارشناسی دقیق موضوع رونق تولید و ایجاد اشتغال را بررسی و به صورت ریشه ای این موضوع را رفع کنند.

    ** استاندار لرستان: نرخ سود بانکی باید کم شود
    استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: باید راهکاری جدی و عملی برای پایین آوردن نرخ بالای سود تسهیلات بانکی در کشور اندیشیده شود.
    هوشنگ بازوند افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی بسیاری از تولید کنندگان را نابود کرده و سرمایه گذاری بخش خصوصی را به خطر انداخته است.
    وی اظهار کرد: بسیاری از صنایع استان لرستان و شهرستان بروجرد به دلیل مشکلات مالی و بانکی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.
    استاندار لرستان افزود: امید است حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بروجرد تسریع در روند رونق تولید و رفع مشکلات صنعتی در ابتدای سال جاری برای تولید واشتغال باشد.
    نعمت زاده در سفر یکروزه خود به لرستان از صنعت فورآلیاژ ایران، کارخانه همارشتن الیگودرز، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا، طرح توسعه شرکت گداز قطعه ازنا بازدید وازعملیات اجرایی فازسه شرکت دارویی بایرافلاک تولید کننده داروهای انسانی رونمایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو