عصر بازار

ایجاد ۲۰ هزار شغل در کرمان با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان

عصر اعتبار- استاندار کرمان گفت: ۷۵ هزار و ۸۴۳ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان به امضا رسیده که تاکنون ۲۰ هزار شغل پایدار را برای این استان به ارمغان آورده است.

ایجاد ۲۰ هزار شغل در کرمان با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه ششم شامل شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک افزود: 40 درصد جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان ها تشکیل شده است.

    'طرح مثلث توسعه اقتصادی ایده استاندار کرمان بدو مسئولیت در این استان بود که نمایندگان دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران سه راس مثلث و ائمه جمعه ناظر بر عملکرد آن هستند.'
    'کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی و پس از آن به هشت منطقه (زون اقتصادی) تقسیم شد.'
    استاندار کرمان اضافه کرد: سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان طی سه سال گذشته برای تامین مالی طرح ها جذب شده است.
    وی گفت: استان کرمان در حوزه جذب تسهیلات کشاورزی رتبه اول و جنوب استان نیز به تنهایی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و مصرف برق صنعتی در چهار سال اخیر 14 درصد در این استان افزایش یافته که نشانه رونق اقتصادی است.
    رزم حسینی بیان کرد: صادرات استان کرمان از 600 میلیون دلار در دولت قبل به 2 میلیارد و 800 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است که کارکرد مثلث توسعه اقتصادی و تصمیمات کلان را نشان می دهد.
    وی گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران، تورم استان کرمان پایین ترین میزان تورم در کشور است که از 30.8 درصد در سال 91 به 8.6 درصد در سال 95 رسیده است.
    وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در کرمان تکریم می شوند افزود: توسعه فقط توسعه اقتصادی نیست بلکه به طور همه جانبه با توسعه فرهنگی، زیست محیطی و غیره همراه است.
    استاندار کرمان بیان کرد: اشتغال به طور متوسط از سال 75 تا 85 در این استان حدود 23 هزار و 800 شغل بود و در سال های 85 تا 90 میزان اشتغال استان به 12 هزار و 700 شغل رسید اما فقط در سال 95 بیش از 32 هزار و 800 شغل پایدار در کرمان ایجاد شده است.
    وی یکی از علائم امید به آینده را نرخ مشارکت اقتصادی ذکر کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمان 3.4 درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر یکهزار و 351 واحد صنعتی فعال در کرمان داریم.
    رزم حسینی ادامه داد: در حوزه شرکت های دانش بنیان در سال 92 با 26 شرکت رتبه سی ام کشور را داشتیم اما امروز با 46 شرکت رتبه هشتم کشوری را کسب کرده ایم.
    وی گفت: صادرات شرکت های دانش بنیان استان در سال 92 حدود 28 هزار دلار بود که سال گذشته این صادرات به 123 میلیون دلار رسیده است.
    وی با اشاره به طرح های اجرا شده در حوزه آب عنوان کرد: 18 میلیون متر مکعب در طرح های همیاران آب صرفه جویی شده است.
    استاندار کرمان افزود: تا ابتدای دولت یازدهم چهار هزار و 300 تخت بیمارستانی در کرمان وجود داشت در حالی که هم اکنون یکهزار و 600 تخت بیمارستانی در حال ساخت است و تعدادی از آنها هفته آینده به بهره برداری می رسند.
    وی همچنین گفت: با توجه به فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی صاحب سبک شده ایم.
    وی حوزه گردشگری را یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان برشمرد و افزود: در سه سال اخیر بیش از 95 هزار گردشگر خارجی وارد این استان شده در حالی که در دولت های نهم و دهم این آمار 32 هزار نفر بوده است.
    رزم حسینی اظهار کرد: اگر این روند در پنج سال آینده ادامه پیدا کند سالانه 200 هزار گردشگر وارد استان کرمان می شود.
    وی با اشاره به راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه کرمان افزود: برای 180 کشور ویزای سه ماه صادر می شود که در بحث گردشگری بسیار موثر است و در حوزه گردشگری با کمترین هزینه بیشترین اشتغال را در کمترین زمان ایجاد کرده ایم.
    وی بیان کرد: معین های مناطق اقتصاد مقاومتی امر توسعه را در استان به عهده گرفته اند و منابع طبیعی را برای حفظ و نگهداری در برخی نقاط استان به بخش غیر دولتی واگذار کرده ایم.
    استاندار کرمان گفت: سپرده های بانکی استان در سال 92 هفت هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر 32 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و نشان دهنده ورود سرمایه گذاران به استان است.
    وی در بخش همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت عنوان کرد: رای حق مردم است و مردم تعیین کننده سرنوشت شهرها و روستاها هستند.
    رزم حسینی با اشاره به اینکه باید انتخابات شوراها از مجلس مهمتر باشد افزود: چون اعضای شوراها منابع مالی در اختیار دارند باید افراد پاکدست در این شوراها عضو شوند.
    وی تصریح کرد: روحانیت و ائمه جمعه از تریبون ها با مردم سخن بگویند تا انتخاب خوبی داشته باشند.
    وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ان شاءالله انتخاباتی داشته باشیم که کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و شاهد آینده بسیار درخشانی برای فرزندان سرزمین باشیم.
    این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، نمایندگان مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه رفسنجان، انار و امین شهر و جمعی از مدیران استانی و منطقه در محل فرمانداری انار برگزار شد.
    مرکز شهرستان انار در 210 کیلومتری شمال غرب کرمان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو