عصر بازار

سیف: در سال ۹۵

رشد نقدینگی به ۲۳ درصد رسید

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی رشد نقدینگی در سال ۹۵ را ۲۳.۲ درصد اعلام کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته کشور با رشد اقتصادی ۱۱.۶ درصد روبرو شده و نکته مهم این است این رشد تنها محدود به رشد در بخش نفت نبوده است.

رشد نقدینگی به ۲۳ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی الله سیف  گفت: یکی از اهداف بانک مرکزی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از برهم زدن آرامش در اقتصاد کشور است.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد:در سال 95 رشد نقدینگی با اقدامات بانک مرکزی با کاهش روبرو شد و به 23.2 درصد رسید؛ این در حالی است که در سال94 این شاخص عدد 30 درصد بود.

    وی در پاسخ به این سوال مبنی براین که در خصوص خروج از رکود اقتصادی چه اقداماتی از سوی بانک مرکزی انجام شده است؟گفت:رسیدگی به موضوع تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی ناشی از اقدامات مهم بانک مرکزی در سال گذشته بود و در این راستا با تزریق 17هزار میلیارد تومان منابع مالی به 24هزار واحد کوچک و متوسط در سراسر کشور، واحدهای مذکور فعال شدند.

    سیف افزود:در 9 ماه گذشته کشور با رشد اقتصادی 11.6 درصد روبرو شده و نکته مهم این است این رشد تنها محدود به رشد در بخش نفت نبوده است.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال 95 چند شاخص اقتصادی از وضعیت خوبی برخوردار بود به خانه ملت گفت: تورم تک رقمی، رشد اقتصادی دو رقمی، ثبات نسبی در اقتصاد و محدود شدن حجم نقدینگی نوید بخش تداوم تورم تک رقمی و ادامه رشد اقتصادی است که این شاخص ها بیانگر این هستند که کشور از رکود اقتصادی خارج شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی