عصر بازار

اطمینان بانکداران بین‌المللی به بانک‌های ایرانی

عصر اعتبار- رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی ضمن اینکه از بانکهای دنیا تقاضا کرد که به همکاری با بانکهای ایرانی به صورت حرفه ای و به دور از مسایل سیاسی نگاه کنند، گفت: این بانک ها باید به بانکهای ایرانی اطمینان داشته باشند.

اطمینان بانکداران بین‌المللی به بانک‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدرضا حسین زاده امروز در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت صنعت بانکی ایران در حال حاضر در چهارمین همایش بانکی و تجاری ایران - اروپا گفت: بانکهای ایران دو اتحادیه مستقل دارند که یکی شورای هماهنگی بانکهای دولتی و دیگری کانون بانک های خصوصی است که هر دو یا سه ماه یکبار هر دو جلسات مشترکی دارند و تبادل نظر می کنند و رقابت تنگاتنگ دارند که همین موضوع عامل پویایی و ترقی خدمات رسانی نظام بانکی است.

    مدیرعامل بانک ملی افزود: بانک ملی ایران 90 سال سابقه دارد و بیشترین واحدهای خارج از کشور نظام بانکی برای این بانک است و از دیرباز با اروپاییان و سرمایه گذاران ارتباط دارد. قبل از تحریم ارتباطات بانکی مان دو جانبه بود اما تحریم ها همه چیز را بر هم ریخت و باعث عقب ماندگی و قطع شدن ارتباطات شد و فعالیت ها به داخل محدود شد.

    وی با اشاره به اینکه برای برداشته شدن تحریم ها زحمات زیادی کشیده شد، افزود: 10 سال تحریم بودیم و در این مدت بانک های جهان قوانین متعددی برپا کردند و مبارزه با تروریسم و پولشویی با شیوه های جدید انجام شد و نرم افزارهای هوشمند بر پا کردند و حال بعد از 10 سال که آمدیم کار کنیم می بینیم که با آنها فاصله داریم اما دست به کار شدیم تا به استاندارهای روز دنیا برسیم.

    رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به اینکه فاصله با استانداردهای بانکی بین المللی زیاد بود و بنابراین بانکهای کشورمان استانداردسازی کردند و قوانینی را در تطبیق و مبارزه با پولشویی ایجاد کردند، تصریح کرد: در بانک ملی هم این اتفاقات افتاد و دستورالعمل هایی صادر شده که استانداردسازی صورت گیرد.

    وی به گشایش های صورت گرفته و برقراری روابط کارگزاری با بانک ها اشاره کرد و گفت: گرچه به نقطه ایده آل قبل از تحریم نرسیدیم ولی گام هایی برداشته شد. البته برخی از بانکها به این مسایل به صورت سیاسی نگاه می کنند و شاید به دلیل فشارهای دولت آمریکا حاضر نمی شوند با بانکهای ایرانی کار کنند. اما ما به دنبال فعالیت حرفه ای بدور از مسایل سیاسی هستیم.

    حسین زاده از بانکهای دنیا تقاضا کرد که به فعالیت های بانکی به صورت حرفه ای نگاه کنند و افزود: از تجار و سرمایه گذاران خارج از کشور که مشتری بانک هستند تقاضا می شود که با فضاسازی به نفع بانک های ایرانی گشایش های ال سی به نفع بانک های ایرانی صورت گیرد.

    وی عنوان کرد: بانک های ایرانی از هرگونه همکاری با بانک های اروپایی و آلمانی استقبال می کنند و اطمینان به بانک های ایرانی داشته باشند تا بتوانیم همکاری و تعامل بهتری داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی