عصر بازار

عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد

موجودی صندوق پس‌انداز یکم ۳۶۰۰ میلیارد تومان شد

عصر اعتبار- بانک مسکن با اشاره به افزایش استقبال از صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: متوسط روزانه افتتاح حساب به ۶۳۵ فقره در روز رسیده و موجودی صندوق به ۳۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

موجودی صندوق پس‌انداز یکم ۳۶۰۰ میلیارد تومان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس، ابوالقاسم رحیمی انارکی درخصوص عملکرد این صندوق اظهارداشت: در صندوق براساس آخرین اطلاعات، بیش از 163 هزار حساب افتتاح شده که متوسط این سپرده‌گذاری‌ها 23 میلیون تومان است.

    وی افزود: مجموع منابع جذب شده در این صندوق 3 هزار و 600 میلیارد تومان است و خوشبختانه هر چقدر جلوتر می‌رویم میانگین افتتاح حساب‌های روزانه در حال افزایش است.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه متوسط افتتاح حساب از 169 فقره در روز به 468 فقره در سال 95 رسید، گفت: با وجود تعطیلات زیاد در ماه اول سال، متوسط افتتاح حساب از ابتدای سال تا روز هفتم اردیبهشت ماه 459 فقره و در هفته گذشته 635 فقره افتتاح حساب داشته‌ایم که این نشان‌دهنده افزایش میزان استقبال از صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.

    وی در پاسخ به این سوال که در صورت بیشتر شدن حساب‌ها و موجودی صندوق امکان کاهش زمان ماندگاری سپرده در صندوق از یک سال به 9 یا 6 ماه وجود خواهد داشت، بیان کرد: خیر؛ این دوره زمانی مشخص شده براساس مدل محاسباتی تنظیم شده که متناسب با پرداخت تسهیلات و استمهال مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

    رحیمی انارکی در مورد افزایش سقف وام صندوق پس انداز مسکن یکم، گفت: فعلا افزایش سقف وام در دستور کار نیست و در گام اول باید عملکرد صندوق را بررسی و سپس نسبت به تغییرات سقف تسهیلات تصمیم‌گیری کنیم.

    مدیر مرکز برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن در پاسخ به این سوال که میزان استقبال از صندوق در کدام استان‌ها بیشتر و کدام استان‌ها کمتر است، اظهارداشت: ما مدلی داریم که آن را بانک مرکزی تعیین کرده است. براساس آن مدل باید 25 درصد افتتاح حساب‌ها و اعطای تسهیلات در تهران، 50 درصد در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر و 25 درصد باقی مانده در سایر شهرها انجام شود.

    وی ادامه داد: براساس این مدل پرداخت‌ها و افتتاح حساب‌ها انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی