عصر بازار

اشتغال بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در صنعت پتروشیمی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن

عصر اعتبار- با اعطای تسهیلات بانک صنعت و معدن طی یک دورة ۴ساله (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶)، در بخش پتروشیمی کشور برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

اشتغال بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در صنعت پتروشیمی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، با اعطای تسهیلات 850 میلیون یورو برای احداث 3 مجتمع عظیم پتروشیمی با ظرفیت 2 میلیون تن اتیلن، پتروشیمی های لرستان و مهاباد هر یک به ظرفیت 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین و سبک و راه اندازی آنها در دوران دولت تدبیر و امید برای حدود 3000 نفر اشتغال ایجاد شده است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در حال حاضر طرح های پتروشیمی مسجدسلیمان، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی هنگام، و پتروشیمی بوشهر با 3/1 میلیارد یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن در حال اجرا است که با اتمام آنها، 2700 شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
    تصویب حدود 700 میلیون یورو برای طرح های پالایشگاه میعانات گازی و پالایشگاه گاز بیدبلند نیز از دیگر اقدامات این بانک طی همین مدت در راستای تأمین مالی طرح های پتروشیمی، نفت و گاز است که نتیجه آن ایجاد 900 شغل مستقیم خواهد بود.
    رقم تخصیص تسهیلات به طرح های فوق 2 میلیارد و 850 میلیون یورو است که برخی از این طرح ها در دوران 4ساله 1392 تا 1396 تکمیل و به بهره برداری رسیده و برای 6 هزار و 600 نفر شغل ایجاد می کند.
    گفتنی است این بانک در مدت یاد شده با هماهنگی و پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران به پیمانکاران میادین گاز پارس جنوبی و صادرات محصولات نفتی، جمعاً به میزان 1 میلیارد دلار تأمین مالی انجام و پرداخت کرده است که نتیجه آن تسریع در راه اندازی فازهایی از میدان پارس جنوبی شده است.
    باید اضافه کرد که همه طرح های پتروشیمی یاد شده از ظرفیت صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی برخوردار بوده و علاوه بر ارزآوری برای کشور، موجبات اشتغال جوانان تحصیلکرده را فراهم می کند. به علاوه صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز با راه اندازی این واحدها، وارد چرخه اقتصاد شده و به توسعه استان های مختلف کشور منجر می گردد. نقش بانک صنعت و معدن در حمایت از پیشرفت و توسعه صنایع پتروشیمی، به وضوح بیانگر عمل به شعار اقتصاد مقاومتی، تولیدواشتغال قلمداد میشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو