عصر بازار

مبادلات ۲,۵ میلیارد یورویی بانک ایران و اروپا پس از اتصال به سوییفت

عصر اعتبار- مدیرعامل سابق بانک تجاری ایران و اروپا با اشاره به اینکه ۲.۵ میلیارد یورو بعد از اتصال به سوییفت مبادلات در این بانک انجام شد، گفت: ۱۰۰ میلیارد یورو دریافت و پرداخت در بانک ایران و اروپا بوده است.

مبادلات ۲,۵ میلیارد یورویی بانک ایران و اروپا پس از اتصال به سوییفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیاوش نقشینه با بیان اینکه بانکداری بین المللی همیشه در بلوک غرب و اروپا پیشرفت کرده است، تصریح کرد: قبل از تحریم اگر در نقطه 100 بودیم بعد از تحریم به صفر رسیدیم؛ البته بعد از برجام با آهنگ خیلی ملایم حرکت رو به بالا شروع شد.

    مدیرعامل سابق بانک تجاری ایران و اروپا ضمن اشاره به اینکه 2.5 میلیارد یورو بعد از اتصال به سوییفت مبادلات در این بانک انجام شد، افزود: 100 میلیارد یورو دریافت و پرداخت در بانک ایران و اروپا بوده است، هر چند هنوز بانک های بین المللی آمادگی همکاری نزدیک با ما را ندارند.

    وی با تاکید براینکه بانکدری در دالان سیاست است، تصریح کرد: عدم شفافیت بانک های ایرانی، ریسک کشور و قطع ارتباط اصولی با دنیای غرب در یک دوره طولانی از مشکلات فنی قطعی ارتباط بانک های ایرانی و خارجی است.

    نقشینه ادامه داد: خارجی ها ما را در طبقه 7 قرار داده بودند، برجام ما را به طبقه 6 برد.

    این فعال بانکی ضمن بیان اینکه باید امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد،‌ افزود: واحدهای بانکی بالای 2 میلیارد سرمایه دارند، می توانیم 2 میلیارد اعتبار مدت دار یک ساله و دو ساله وارد بازار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی