عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تمرکز بر روی بانکداری اسلامی لازمه حمایت از تولید است

عصر اعتبار- پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بانکداری کشور بیان داشت: توجه به موضوعات اقتصادی و توسعه بسترهای کارآفرینی و اشتغالزایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است به نحوی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در چند سال گذشته برنامه ریزی سازمان ها و نهادهای کشور را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تبیین نموده اند.

تمرکز بر روی بانکداری اسلامی لازمه حمایت از تولید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این دیدار، با حضور عیسی امامی و سلیمان توکلی عضو هیات مدیره و حیدری رییس اداره روابط عمومی و بازاریابی در محل دفتر مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.
    مرتضی اکبری سبد محصولات، تاریخچه و اقدامات موثر بانک در طول یک دهه فعالیت مثبت و ارزنده آن را تشریح نمود و گفت: با استقبال خیرین و سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی از خدمات ارائه شده، منابع قرض الحسنه بانک در سال گذشته نسبت به سال 94 به میزان 38 درصد رشد داشته که بالغ بر 91 درصد آن به پرداخت وام به نیازمندان واقعی جامعه در زمینه های ازدواج جوانان، حمایت از مددجویان، درمان بیماری های خاص، کارآفرینی و اشتغالزایی و ... اختصاص یافته است.
    وی افزود: در سال گذشته بیش از 510 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده و نسبت مطالبات به مصارف بانک یک درصد می باشد که در بین بانک های کشور دارای رتبه نخست است و با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارد.
    مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال در کشور اظهار داشت: برای امسال بالغ بر 60 درصد منابع قرض الحسنه این بانک به کارآفرینی، اشتغال و حمایت از بنگاه های اقتصادی اختصاص یافته تا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در زمینه های تولیدی، رشد و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.
    در ادامه پور ابراهیمی نیز ضمن تاکید بر بانک محور بودن اقتصاد کشور افزود: نظام بانکی نقش مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری ایفا می کند و در این راستا تمرکز بر روی بانکداری اسلامی لازمه حمایت از تولید، اشتغال و دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی می باشد.
    وی تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی یکی از اولویتهای کاری مجلس است و براساس نظر سنجی ها و پژوهش های مرکز پژوهش ها در چند سال اخیر یکی از بزرگترین مشکلات فعالان اقتصادی در بخش تولید و کسب و کار در بحث تامین مالی از نظام بانکی می باشد.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش موثر خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در اقتصاد کشور بیان داشت : این بانک نمودی از ساختار بانکداری اسلامی می باشد که ارائه خدمات آن بر پایه ضوابط و قوانین قرض الحسنه استوار است.
    پورابراهیمی افزود : بانک قرض الحسنه مهر ایران با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت خود به کارآفرینان و بنگاه های اقتصادی می تواند نقش شایسته ای در رونق اقتصادی ایفا نماید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی