عصر بازار

مبلغ ۱۰۰ میلیاردی درخواستی اتحادیه اروپا را برای هزینه برگزیت پرداخت نمی‌کنیم

عصر اعتبار- وزیر برگزیت انگلیس تاکید کرد: کشورش طی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو پرداخت نمی‌کند بلکه آنچه را موظف است می‌پردازد.

مبلغ ۱۰۰ میلیاردی درخواستی اتحادیه اروپا را برای هزینه برگزیت پرداخت نمی‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس گفت لندن با خروج از اتحادیه اروپا هزینه‌ گزاف پرداخت نمی‌کند.

    به نوشته خبرگزاری رویترز، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشته بود اتحادیه اروپا خود را آماده درخواست هزینه 100 میلیارد یورویی فرآیند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌کند.

    در واکنش به این گزارش، وزیر برگزیت بریتانیا تاکید کرد «ما 100 میلیارد را پرداخت نمی‌کنیم. آنچه باید انجام دهیم بحث درباره جزییات حقوق و ملزومات [خروج] است.»

    دیویس همچنین گفت دولت بریتانیا هیچ آماری از سوی اتحادیه اروپا درباره لایحه خروج ندیده است.

    شبکه بی‌بی‌سی نوشت دیویس تاکید دارد، بریتانیا مبلغی را که وظیفه دارد پرداخت می‌کند و چیزی را که اتحادیه اروپا می خواهد، نخواهد داد.

    دیویس گفت در مذاکرات خروج بریتانیا خواهش نمی‌کند و فرآیند برگزیت مذاکره‌ایست که لندن آنچه می‌خواهد ارائه کرده و بروکسل هم آنچه را می‌خواهد، بیان می‌دارد.

    وزیر برگزیت افزود «ما آن [مذاکرات] را به شکل مناسب انجام می‌دهیم. وظایف خود را جدی انجام می‌دهیدم. آنچه باید انجام دهیم بحث درباره جزییات حقوق و ملزومات است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی