عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

اهل سنت مطابق با فقه شان تسهیلات دریافت می کنند

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تلاش می شود با همکاری و همفکری علما تسهیلات متناسب با فقه اهل سنت به این عزیزان پرداخت شود.

اهل سنت مطابق با فقه شان تسهیلات دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اصغر نورالله زاده روز جمعه در نشست با فرماندار و شماری از کارآفرینان شهرستان خاش اظهار داشت: در استانهای سنی نشین از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان که با شرایط فقهی در موضوع پرداخت تسهیلات مواجه هستند با همکاری علما و با ارائه یک دستورالعمل و طرح توجیهی متناسب با فقه اهل سنت تسهیلات با کارمزد صفر درصد به آنها پرداخت می شود.
    وی بیان کرد: برای جذب نیرو در صندوق کارآفرینی برنامه هایی داریم که امیدواریم خدمات شایسته ای به مردم سیستان و بلوچستان ارائه شود و همچنین برای رفع مشکلات مردم جنوب استان یک معاونت ویژه در چابهار مستقر می شود.
    این مسئول گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از مردم بومی، پشتیبانی از تولید کنندگان و آثار تولیدی استان مورد توجه صندوق کارآفرینی امید است.
    وی افزود: 50 فقره تسهیلات به مردم ایرندگان خاش برای اجرای پروژه های خرد از جمله ساخت دامداری امسال داده می شود و در آینده نیز افزون بر 300 خانوار تسهیلات خواهند گرفت.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور یادآورشد: مراکز جمع آوری شیر، تجهیز واحدهای دامداری، نظارت های جهاد کشاورزی و دستگاههای دیگر باید در شهرستان خاش فعال شوند.
    نورالله زاده اظهار داشت: به زودی یک خط اعتباری برای توسعه فعالیتهای شیلاتی اختصاص داده خواهد شد.
    وی ادامه داد: برای کشت گیاهان دارویی برنامه های حمایتی خوبی در دولت وجود دارد و برای فرآوری و بسته بندی آن اولویت هایی را در دستور کار خود قرارداده است.
    وی افزود: برای کشت، تولید، بسته بندی و فرآوری خرما، تولید شیر، گیاهان دارویی و سایر محصولات و توانمندی ها برنامه های حمایتی وجود دارد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برنامه های کارشناسی شده و مشارکت محور جایگزین طرحهای فرد محور شده است.
    اسکینه اشرفی اظهار داشت: بنگاه های کوچک اقتصادی و زودبازده که محصول دولت های قبل هستند به لحاظ برخورداری از ویژگی های ناموفق و فرد محور بودن که به دلیل نداشتن توجیح فنی با شکست مواجه شدند.
    وی گفت: در این دولت تلاش شد تا کارگزاران اشتغال با محور صندوق کارآفرینی امید تقویت شوند و برنامه ها با اولویت حمایت از محرومان، کارآفرینان محلی، رونق اشتغال و تولید و شکوفایی اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.
    وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساختها، تلاش برای پرداخت تسهیلات صفر درصد، توسعه آموزش، آسان گرفتن خدمات، فعال کردن طرحهای راکد و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تا کنون مورد توجه دولت یازدهم بوده است.
    فرماندار خاش نیز با برشمردن پتانسیل های این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی برای رونق بخشیدن به فعالیتهای کشاورزی، دامی، شیلاتی، صنعتی، گردشگری، صنایع دستی، خدماتی و غیره صورت گرفته که جا دارد از حمایتهای ارزشمند و نگاه ویژه استاندار به این منطقه قدردانی کنیم.
    محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: با نگاه بلند دولت در حوزه های مختلف شاهد ارتقای شاخص های خدمات بوده ایم که نمونه بارز آن اجرای طرح تحول نظام سلامت، اجرای پنج هزار هکتار آبیاری نوین و در دستور کار بودن افزون بر 6 هزار هکتار آبیاری نوین، توجه به کشت گیاهان دارویی و زعفران، تلاش برای بهره گرفتن از ظرفیتهای گردشگری تفتان، پیرگل، نقاط روستایی و غیره بخشی از برنامه های موفق دولت در شهرستان خاش بوده است.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به همراه مسئولان استانی امروز جمعه از کارخانه پاک شیر تفتان و شماری از واحدهای کوچک اقتصادی در نقاط روستایی، شهری و بخش مرکزی خاش بازدید کردند و برای رفع مشکلات این واحد ها قول مساعد دادند.
    خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو