عصر بازار

بازدهی ۷ درصدی شاخص فرابورس از ابتدای امسال تاکنون

عصر اعتبار- با ثبت رشد ۱۵ واحدی در هفته گذشته، شاخص فرابورس در ارتفاع ۹۳۷ واحدی قرار گرفت تا بازدهی این شاخص از آغاز سال تاکنون به ۷ درصد برسد.

بازدهی ۷ درصدی شاخص فرابورس از ابتدای امسال تاکنون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در 5 روز معاملاتی هفته گذشته حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران به ترتیب رشد 43 و 14 درصدی را در مقایسه با هفته قبل تر به ثبت رساند و نوبتهای معاملات نیز گ با افت 3 درصدی همراه شد.

    بر این اساس در هفته دوم اردیبهشت امسال دادوستد 3 هزار و 247 میلیون ورقه به ارزشی بالغ بر 12 هزار و 345 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران رقم خورد.

    شاخص کل فرابورس نیز در هفته ای که گذشت  با 15 واحد رشد روبه‌رو شد و در ارتفاع 937 واحدی قرار گرفت تا بازدهی شاخص فرابورس"آیفکس" از آغاز سال به 7 درصد برسد.

    همچنین در این مدت بازارهای اول و دوم فرابورس میزبان نقل‌وانتقال یک هزار و 119 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 759 میلیارد ریال بودند که در بازار اول کاهش حجم و ارزش و در بازار دوم افزایش حجم و ارزش به ثبت رسیدو افزایش 44 و 99 درصدی در حجم و ارزش مبادلات در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس صورت گرفت.

    این گزارش می افزاید: دادوستد 30 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 907 میلیارد ریال نیز نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی در هفته گذشته بود و در بازار اوراق بدهی نیز در این مدت نقل‌وانتقال 7 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 409 میلیارد ریال صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی