عصر بازار

مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد؛

ایجاد شعب جدید بانک‌ها در خارج

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملت با اعلام افزایش ۳۲۰ درصدی حجم عملیات در این بانک، از افزایش ۲ برابری حجم عملیات ارزی در یکماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ایجاد شعب جدید بانک‌ها در خارج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، هادی اخلاقی درباره برقراری روابط کارگزاری و ایجاد ارتباطات بین المللی در بانک ملت گفت: برنامه های بلندمدت و میان مدت بانک، توسعه تعاملات بین المللی است که به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت: بانک توانست با افزایش حدود 320 درصدی، حجم عملیات خود را به بیش از 4 برابر افزایش دهد که شامل رشد در بخش حوالجات ارزی و ال سی هایی است که گشایش شده است.

    اخلاقی ادامه داد: در این بخش از چیزی حدود 2 میلیارد و 886 میلیون دلار به 12 میلیارد و 165 میلیون دلار رسیدیم و با این روش ما توانستیم ظرفیت قابل توجهی را در فعالیت هایی که در گذشته به دلیل تحریم های ناعادلانه امکانپذیر نبود، ایجاد کنیم.

    وی افزود: بانک توانست در حوزه بین الملل کمک شایان توجهی را به اقتصاد کشور داشته باشد. در سال جاری نیز در تداوم سیاست های گذشته توسعه روابط بین الملل را در دستور کار بانک داریم؛ به نحویکه در سال جاری با حفظ روابط کارگزاری سال گذشته در صدد هستیم که فعالیت در برخی از کشورها که بانک در آنها شعبه دارد و یا به صورت تک شعبه ای فعالیت دارد، را گسترش دهیم.

    مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: توسعه فعالیت ها با کارگزاران خارجی را نیز در دستور کار داریم؛ به نحویکه ما در یکماهه اول سال جاری حجم عملیات ارزی را نسبت به سال گذشته 2 برابر کرده ایم و این موضوع تحرک قابل توجهی است که بانک برای سال جاری در نظر دارد.

    اخلاقی درباره ایجاد شعبات جدید در خارج از کشور و برنامه های پیش بینی شده در این زمینه گفت:‌ در کشور گرجستان برنامه ریزی داریم که از طریق بانک ملت ارمنستان بتوانیم شعبه ای را راه اندازی کنیم. در این زمینه توانستیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم و به دنبال حداقل های مورد نیاز و جذب نیرو هستیم.

    به گفته وی، در نیمه اول سال جاری احتمالا این شعبه در کشور گرجستان راه اندازی می شود. در شرق آسیا نیز بانک دارای شعباتی مانند شعبه سئول است که با توجه به حجم تعاملات کره جنوبی با ایران و علاقمندی به سرمایه گذاری در ایران، فعال سازی دوباره این شعبه در دستور کار بانک قرار دارد و این موضوع فرصتی را فراهم می کند که بانک بتواند در این بخش نیز سهم مناسبی را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

    مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت:‌ علاوه بر موارد یادشده در کشور مالزی نیز فعالیت هایی داشته ایم که ما پیگیر راه اندازی دوباره آن هستیم و تاکنون نیز در اینباره گام های خوبی برداشته شده و ما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فعالیت دوباره این بانک در مالزی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی