عصر بازار

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

بازنشستگی ۱۸۰۰ فرهنگی استان تهران

عصر اعتبار- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه امسال حدود ۱۲۰۰ نفر وارد مجموعه آموزش و پرورش این استان می‌شوند، گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی در این استان نیازمند تخریب است.

بازنشستگی ۱۸۰۰ فرهنگی استان تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص «وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان‌های  استان تهران»،‌ اظهار داشت: با توجه به رشد 4 درصدی دانش‌آموزی و مهاجرت‌های بی‌رویه اتباع خارجی، طبیعی است که کمبود نیروی انسانی داشته باشیم، اما به این معنی نیست که کلاس‌های درس دچار مشکل شوند.

    وی ادامه داد: حدود 120 هزار ساعت حق‌التدریس در سال تحصیلی جاری داشته‌ایم و احتمالا سال تحصیلی آینده نیز همین طور خواهد بود؛ البته حدود 1800 نفر از همکاران فرهنگی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بازنشسته می‌شوند.

    فولادوند تصریح کرد: نیروهای ورودی به آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران امسال حدود 1200 نفر هستند که وارد این مجموعه می‌شوند؛ در نتیجه حدود 600 نیرو کم داریم که آن 120 هزار ساعت حق‌التدریس، می‌تواند کمبود 600 نفر نیروی انسانی را جبران کند.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص «چگونگی نقل و انتقالات فرهنگیان در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران»،‌ متذکر شد: براساس تصمیم جدیدی که آموزش و پرورش گرفته است، این نقل و انتقالات به استان‌ها محول شده و با توجه به نیازهای موجود، این موضوع را مدیریت می‌کنیم و اگر نیروی مازادی داشته باشیم، نیروها را برای انتقال آزاد می‌گذاریم و بنا داریم کسانی را در نقل و انتقالات آزاد بگذاریم که دارای سنوات خدمتی بالا هستند تا بتوانند جابه جا شوند.

    وی در خصوص «تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس شهرستان‌های استان تهران»، خاطرنشان کرد: حدود 110 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران داریم که با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب در راستای بخشودگی شهریه، آمار آنها در سال جاری حدود 20 هزار دانش‌آموز بیشتر شده است.

    فولادوند در خصوص «کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران»، عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی نداریم، اما 30 درصد فضاهای آموزشی ما نیازمند تخریب است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی