عصر بازار

توزیع «بن‌کارت» نان بین مددجویان از محل جمع‌آوری کفارات

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد استان تهران از تأمین بُن نان از محل جمع آوری کفارات خبر داد و گفت: پیش‌بینی برای جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان انجام شده که سال گذشته در قالب بسته‌های ماکارونی بین مددجویان توزیع شد.

توزیع «بن‌کارت» نان بین مددجویان از محل جمع‌آوری کفارات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن ولیئی با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت میلیارد تومان در ستادها و شوراهای زکات استان تهران با همکاری ائمه جمعه در سطح استان تحقق پیدا کرد، اظهار کرد: حدود پنج میلیارد و 900 میلیون توان از این مبلغ زکات واجب و مستحب بوده است و حدود 800 میلیون تومان نیز در قالب کفارات پرداخت شده است؛ در سال جاری پیش بینی برای جمع آوری 9 میلیارد تومان زکات انجام شده است.

    وی افزود: سهم محرومان از مصرف زکات در سال 95 از مشارکت های خیران در سطح استان نسبت به سال 94 افزایش قابل ملاحظه ای داشته است که 68 درصد از مبلغ جمع آوری شده برای محرومان و مابقی برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.

    دبیر شورای زکات استان تهران با اشاره به تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات، بیان کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم توسط مبلغان دینی و به ویژه ائمه جماعات تاثیر به سزایی در افزایش زکات در این استان دارد.

    ولیئی تلاش برای تقویت باورهای دینی را مهم‌ترین رکن در جهت ترویج پرداخت زکات در جامعه اعلام و تصریح کرد: با پرداخت به موقع زکات می‌توان حرکت‌های بسیار مهمی در جهت رفع نیازهای افراد محروم جامعه برداشت و در همین جهت مبلغان امر زکات می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌های موثر تبلیغی و بیان زیبایی های زکات، احیاگر بیش از پیش این فریضه در مناطق مختلف استان باشند.

    مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارسال گزارش جمع آوری فطریه در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات گزارش جمع آوری فطریه را به ستاد زکات استان تهران ارسال کنند تا در دبیرخانه ستاد زکات استان تهران ثبت شود.

    دبیر شورای زکات استان تهران همچنین به هدف گذاری برای تأمین بن نان از محل جمع آوری کفارات اشاره کرد و گفت: پیش بینی برای جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان انجام شده است که در سال گذشته در قالب بسته های ماکارونی بین مددجویان تحت حمایت توزیع شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی