عصر بازار

قدردانی رئیس جمهوری از وزیر اقتصاد برای تحقق درآمدهای بودجه ۹۵

عصر اعتبار- رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه ای به «علی طیب نیا»، قدردانی و و تشکر رئیس جمهور از وزیر امور اقتصادی و دارایی را ابلاغ کرد.

قدردانی رئیس جمهوری از وزیر اقتصاد برای تحقق درآمدهای بودجه ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در متن نامه محمد نهاوندیان آمده است: بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر رئیس جمهور در تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی و گمرکی در بودجه سال 1395 که با مدیریت ممتاز جنابعالی و همکاران پرتلاشتان در سازمان امور مالیاتی و گمرک جمهوری اسلامی میسر شده است، ابلاغ می گردد.
    به گزارش ایرنا، در حالی که منابع عمومی در قانون بودجه سال 1395 بالغ ‌بر 294 هزار میلیارد تومان بود، 282 هزار میلیارد تومان آن یعنی حدود 96 درصد آن محقق شد.
    از منابع عمومی در سال 1395، مبلغ 157 هزار میلیارد تومان سهم درآمدها، شامل درآمد‌های مالیاتی، گمرک و سایر بود که در عمل 148هزار میلیارد تومان آن یعنی 94 درصد محقق شد که درصد تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرک 97 درصد و درصد تحقق سایر درآمدها 88 درصد است.
    سهم واگذاری دارایی ‌های سرمایه‌‌ای از منابع عمومی در قانون بودجه سال گذشته که عمدتاً به فروش نفت مربوط می‌شود حدود 79 هزار میلیارد تومان بود که 74 هزار میلیارد تومان یعنی 94 درصد آن تحقق یافته است.
    رقم واگذاری دارایی‌‌های مالی (فروش اوراق مشارکت و غیره) در منابع عمومی بودجه سال 1395 بالغ‌بر 58 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به عملکرد 60 هزار میلیارد تومانی آن 104 درصد تحقق یافته است.
    همچنین دولت توانست سال گذشته را بدون کسری بودجه به پایان برساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی